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Effectivity Assessment of Noise Reduction Technology by Means of Flight Tests

Pott-Polenske, Michael und Reuschling, Fabian und Megat, Ezzad Aiman und Siller, Henri A. (2024) Effectivity Assessment of Noise Reduction Technology by Means of Flight Tests. 30th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (2024), 2024-06-04 - 2024-06-07, Rom, Italien. doi: 10.2514/6.2024-3056.

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Offizielle URL: https://dx.doi.org/10.2514/6.2024-3056

Kurzfassung

By means of flight tests DLR demonstrated the farfield noise reduction potential of selectednoise reduction technologies on airframe noise meant for aircraft retro-fitting. The majoroutcome of the flight tests was a landing gear noise reduction by about 3 dB and an overallairframe noise reduction of about 1.5 dB, which are both attributed to the beneficial effect ofthe add-on treatments1, 2.. The first data assessment was purely based on the analysis of singlemicrophone farfield noise data and thus the overall effect. The present paper emphasizes theanalysis of phased beamforming data acquired in order to identify the acoustic effectivity ofthe single devices. Furthermore, the use of numerical flow simulation in course of mesh fairingdesign is described. The simulation data is used to assess local flow properties downstream ofa porous fairing. Finally, the data can be used to apply even semi-empirical noise predictiontools more target oriented for design purposes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/211326/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Effectivity Assessment of Noise Reduction Technology by Means of Flight Tests
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pott-Polenske, Michaelmichael.pott-polenske (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Reuschling, Fabianfabian.reuschling (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Megat, Ezzad Aimanezzad.megat (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siller, Henri A.henri.siller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-7155-6899NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 Juni 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-3056
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airframe noise, flight test
Veranstaltungstitel:30th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (2024)
Veranstaltungsort:Rom, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Juni 2024
Veranstaltungsende:7 Juni 2024
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Pott-Pollenske, Stephan-Michael
Hinterlegt am:03 Jan 2025 09:25
Letzte Änderung:03 Jan 2025 09:25

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