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Parametric grid fin design study for the T3 vehicle within SALTO

Neumann, Jens (2024) Parametric grid fin design study for the T3 vehicle within SALTO. DGLR STAB Symposium, 2024-11-13 - 2024-11-14, Regensburg, Deutschland. (nicht veröffentlicht)

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Kurzfassung

Numerical simulations were conducted to investigate the aerodynamic performance of grid fins for a reusable first stage, within the SALTO project. The influence of the descent trajectory was taken into account. This study provides a systematic overview of the geometric parameters of grid fins and their effects on mass and steering forces generated. The results are compared to a baseline geometry. Parameter combinations were analysed that lead to a slightly lighter and aerodynamically improved geometry.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210892/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Parametric grid fin design study for the T3 vehicle within SALTO
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Neumann, Jensj.neumann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:13 November 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:nicht veröffentlicht
Stichwörter:grid fin, SALTO, reusability, CFD, re-entry, aerodynamic, control surface, numerical simulations, supersonic, transonic
Veranstaltungstitel:DGLR STAB Symposium
Veranstaltungsort:Regensburg, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 November 2024
Veranstaltungsende:14 November 2024
Veranstalter :Deutsche Strömungsmechanische Arbeitsgemeinschaft
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - SALTO
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Neumann, Jens
Hinterlegt am:19 Dez 2024 09:34
Letzte Änderung:19 Dez 2024 09:34

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