elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Comparison between Phase-Shifted Full-Bridge and Full-Bridge LLC Topology for an Contactless Energy Transfer System for EV´s with Electrical Excitation

Liebetrau, Florian und Spielmann, Hagen und Weber, Christian und Rinderknecht, Frank (2024) Comparison between Phase-Shifted Full-Bridge and Full-Bridge LLC Topology for an Contactless Energy Transfer System for EV´s with Electrical Excitation. In: 2024 IEEE International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles and International Transportation Electrification Conference, ESARS-ITEC 2024. ESARS 2024, 2024-11-25 - 2024-11-29, Neapel, Italien. doi: 10.1109/ESARS-ITEC60450.2024.10819799. ISBN 979-835037390-5.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
2MB

Kurzfassung

This paper deals with a comparison between a phase-shifted full-bridge topology and a full-bridge LLC topology for a contactless energy transfer system to supply the rotor of an electrically excited synchronous machine (EESM) for an electric vehicle (EV). The consideration is based on the special requirements of the application and on the use of the widebandgap semiconductor material gallium nitride (GaN). An operating point analysis of the electric machine in the WLTP cycle serves as the reference for the required transformer power. The comparison is carried out on the basis of component evaluations, simulations and measurements on a test arrangement.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210212/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Comparison between Phase-Shifted Full-Bridge and Full-Bridge LLC Topology for an Contactless Energy Transfer System for EV´s with Electrical Excitation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Liebetrau, FlorianFlorian.Liebetrau (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0007-8957-8907175442076
Spielmann, HagenHagen.Spielmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0003-1703-440X175442077
Weber, ChristianCh.Weber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6709-5433175442079
Rinderknecht, FrankFrank.Rinderknecht (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0009-9452-1715NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2024
Erschienen in:2024 IEEE International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles and International Transportation Electrification Conference, ESARS-ITEC 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ESARS-ITEC60450.2024.10819799
ISBN:979-835037390-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:LLC, PSFB, CTS, EESM, WLTP, Comparison study
Veranstaltungstitel:ESARS 2024
Veranstaltungsort:Neapel, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 November 2024
Veranstaltungsende:29 November 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - FFAE - Fahrzeugkonzepte, Fahrzeugstruktur, Antriebsstrang und Energiemanagement
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Alternative Energiewandler
Hinterlegt von: Liebetrau, Florian
Hinterlegt am:10 Jan 2025 18:18
Letzte Änderung:17 Feb 2025 09:34

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.