elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Transportation Effects of Connected and Automated Driving in Germany

Schrömbges, Michael und Seibert, Dennis und Thomsen, Nina (2024) Transportation Effects of Connected and Automated Driving in Germany. In: Acceptance and Diffusion of Connected and Automated Driving in Japan and Germany Springer Nature Switzerland. Seiten 163-193. doi: 10.1007/978-3-031-59876-0_6. ISBN 978-3-031-59876-0.

[img] PDF
1MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-59876-0_6

Kurzfassung

Connected and automated driving (CAD) is likely to affect the German transportation system. Three consecutive models assess the effects of private automated vehicles (PAV) and shared automated vehicles (SAV) on car ownership, car stock, and travel demand in 2050 based on different scenarios. Firstly, a car ownership model (COM) estimates car availability at household level including changes in accessibility through CAD. Based on the year of market entry and additional costs, a car stock model (CAST) quantifies the diffusion of CAD within the German car fleet in 2050. Finally, the effects of CAD on transportation volumes and key indicators for SAV services are determined using the national travel demand model of Germany (DEMO). The model results for PAV show an increase in ownership by up to 1% with a 44% diffusion of Level 4+þinspacecars in 2050. They account for over 50% of kilometers driven and increase overall vehicle kilometers traveled by 3%. On the contrary, SAV will reduce car ownership in urban regions by up to 4%, but increase vehicle kilometers traveled by 5%. Automation improves the transportation system and makes traveling easier. But to cope with the environmental implications, it is necessary to provide a political framework which stresses the advantages of CAD.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210128/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Transportation Effects of Connected and Automated Driving in Germany
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schrömbges, MichaelRWTHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seibert, DennisDLR Institut für Verkehrsforschunghttps://orcid.org/0000-0001-6833-6529NICHT SPEZIFIZIERT
Thomsen, NinaNina.Thomsen (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4810-3450NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 Dezember 2024
Erschienen in:Acceptance and Diffusion of Connected and Automated Driving in Japan and Germany
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-031-59876-0_6
Seitenbereich:Seiten 163-193
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Eisenmann, ChristineDLR Institute for Transport ResearchNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seibert, DennisDLR Institute for Transport Researchhttps://orcid.org/0000-0001-6833-6529NICHT SPEZIFIZIERT
Fleischer, TorstenITAS, FZKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Taniguchi, AyakoUniversity of TsukubaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Oguchi, TakashiUniversity of TokyoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Nature Switzerland
ISBN:978-3-031-59876-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Connected and automated driving, Car ownership, Car stock, Travel demand model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Räume in Mobilitäts- und Transportsystemen
Institut für Verkehrsforschung > Verkehrsmittel
Hinterlegt von: Thomsen, Nina
Hinterlegt am:09 Dez 2024 11:14
Letzte Änderung:13 Jan 2025 14:30

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.