Klimmek, Thomas und Dillinger, Johannes und Hecken, Tobias und Schulze, Matthias und Sinha, Kautuk (2024) Various Design and Analysis Tasks from Conceptual and Preliminary Design applied to the SMR Aircraft Configuration DLR-D2AE. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, 2024-09-30 - 2024-10-02, Hamburg, Deutschland.
PDF
5MB |
Kurzfassung
The aeroelastic properties of future aircraft configurations are expected to become increasingly important.Therefore, the DLR Institute of Aeroelasticity developed a single-aisle short-to-medium-range aircraft configurations called D2AE. The presented paper documents the application of various design, analysis, and optimization methodologies to the D2AE configuration, showing the wide range of the capabilities of the DLR-AEs Aeroelastic Design group.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/209384/ | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||||||
Titel: | Various Design and Analysis Tasks from Conceptual and Preliminary Design applied to the SMR Aircraft Configuration DLR-D2AE | ||||||||||||||||||||||||
Autoren: |
| ||||||||||||||||||||||||
Datum: | Oktober 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||
Stichwörter: | Aircraft Design, Aeroelasticity, Structural Optimization, Loads Analysis, Aeroelastic Tailoring | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Hamburg, Deutschland | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 30 September 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 2 Oktober 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Klimmek, Thomas | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 16 Dez 2024 12:30 | ||||||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 16 Dez 2024 12:30 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags