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The Impact of Rotor Angle of Attack on BVI Trajectories and Rotor Loading Characteristics

van der Wall, Berend G. (1994) The Impact of Rotor Angle of Attack on BVI Trajectories and Rotor Loading Characteristics. 20th European Rotorcraft Forum, 1994-10-04 - 1994-10-07, Amsterdam (NL).

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Kurzfassung

Experimental blade pressure data from a Bo105 Mach scaled model rotor tested in the DNW are used to show blade vortex interaction (BVI) trajectories and the effect of rotor angle of attack on BVI locations. The pressure integration along chord at 3 different radial locations allows analysis of loading distribution in the rotor blade tip area. The redistribution of loading depending on rotor angle of attack is shown.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/20924/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:The Impact of Rotor Angle of Attack on BVI Trajectories and Rotor Loading Characteristics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:40-1-40-15
Status:veröffentlicht
Stichwörter:model rotor test, blade vortex interaction, rotor blade loading
Veranstaltungstitel:20th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Amsterdam (NL)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Oktober 1994
Veranstaltungsende:7 Oktober 1994
Veranstalter :NLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:27 Jan 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:02

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