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Mechanisms of Vibration and BVI Noise Reduction by Higher Harmonic Control

Kube, Roland und van der Wall, Berend G. und Schultz, Klaus-J. (1994) Mechanisms of Vibration and BVI Noise Reduction by Higher Harmonic Control. 20th European Rotorcraft Forum, 1994-10-04 - 1994-10-07, Amsterdam (NL).

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Kurzfassung

The sources of helicopter rotor vibration and noise are presented and the mechnisms of higher harmonic blade pitch control to reduce vibration and noise are explained using experimental data from a wind tunnel test with the Bo 105 model rotor. Rotor simulation results are shown for validation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/20921/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Mechanisms of Vibration and BVI Noise Reduction by Higher Harmonic Control
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kube, RolandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Wall, Berend G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, Klaus-J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:27-1-27-?
Status:veröffentlicht
Stichwörter:higher harmonic control, vibration reduction, noise reduction
Veranstaltungstitel:20th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Amsterdam (NL)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Oktober 1994
Veranstaltungsende:7 Oktober 1994
Veranstalter :NLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:04 Jan 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:02

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