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Landing and Takeoff Noise Prediction of Conceptual Supersonic Aircraft

Gräbert, Matti und Jaron, Robert und Plohr, Martin und Zenkner, Sebastian und Richter, C. und Stöhr, Chr. und Villena Munoz, Cristina und van der Meulen, Mark-Jan und Habing, Remco und Huet, Maxime und Petrosino, Francesco und Barbarino, Mattia und Fischer, Felix und Zaporozjets, Oleksandr (2024) Landing and Takeoff Noise Prediction of Conceptual Supersonic Aircraft. In: 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2024. The International Council of the Aeronautical Sciences. ICAS 2024, 2024-09-09 - 2024-09-13, Florenz, Italien. ISSN 2958-4647.

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Offizielle URL: https://www.icas.org/icas_archive/icas2024/data/preview/icas2024_0121.htm

Kurzfassung

The biggest challenge in the design of commercial supersonic aircraft is the trade-off between minimizing drag and thus fuel consumption during supersonic cruise while reducing noise levels in areas close to the airport. In this study, two different conceptual designs of supersonic aircraft platforms - a business jet with a cruise speed of Ma=1.4 and an airliner with Ma=1.8 are used to investigate advanced take-off procedures to meet the required noise levels. In addition, the impact of engine technologies specific to supersonic applications, such as variable area nozzles on certification levels is examined. It is demonstrated that both aircraft can meet Chapter 14 noise certification requirements with significant margins.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/209194/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Landing and Takeoff Noise Prediction of Conceptual Supersonic Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gräbert, Mattimatti.graebert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jaron, RobertRobert.Jaron (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5676-8161173175078
Plohr, MartinMartin.Plohr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6165-0838NICHT SPEZIFIZIERT
Zenkner, SebastianSebastian.Zenkner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7279-591X173175080
Richter, C.Rolls-Royce Deutschland, Dahlewitz, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stöhr, Chr.Rolls-Royce Deutschland, DahlewitzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Villena Munoz, CristinaCranfield UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Meulen, Mark-JanNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Habing, RemcoNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Huet, MaximeONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Petrosino, Francescof.petrosino (at) cira.ithttps://orcid.org/0000-0002-7454-425XNICHT SPEZIFIZIERT
Barbarino, MattiaCentro Italiano di Richerche Aerospaziali (CIRA), ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fischer, FelixFelix.Fischer (at) mtu.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zaporozjets, OleksandrInstitute of Aviation, Warszawa, PolandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 Oktober 2024
Erschienen in:34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Verlag:The International Council of the Aeronautical Sciences
ISSN:2958-4647
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Supersonic, LTO Noise, Noise Certification, Flyover Simulation
Veranstaltungstitel:ICAS 2024
Veranstaltungsort:Florenz, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 September 2024
Veranstaltungsende:13 September 2024
Veranstalter :International Council of the Aeronautical Sciences
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Klima, Wetter und Umwelt, L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Institut für Antriebstechnik > Triebwerk
Hinterlegt von: Gräbert, Matti
Hinterlegt am:05 Dez 2024 15:03
Letzte Änderung:12 Dez 2024 12:13

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