Herr, Marius und Probst, Axel (2024) Turbulence-Resolving Simulations of a Coaxial Jet Based on Reynolds-Stress Modelling. In: 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, Seiten 100-101. 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, 2024-11-13 - 2024-11-14, Regensburg, Deutschland.
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Offizielle URL: https://www.dlr.de/de/as/aktuelles/veranstaltungen/stab/2024/stab-jahresbericht_2024.pdf
Kurzfassung
This study deals with turbulence-resolving simulations of a coaxial jet configuration from the CoJeN project using a novel hybrid RANS-LES methodology. Particular attention is paid to the accuracy of the hybrid simulations. Therefore, a Reynolds-stress background model is employed in connection with the Improved Delayed Detached Eddy Simulation method (RSM-IDDES). Additionally, in order to achieve highest possible consistency with experimental data, the turbulent intensity within the engine is carefully adjusted. The study provides a detailed quantitative comparison of velocity as well as Reynolds-stress profiles of RANS, IDDES and experimental data. Finally, the study confirms that the new RSM-IDDES is suitable for accurately simulating jet flows.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/209139/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||
Titel: | Turbulence-Resolving Simulations of a Coaxial Jet Based on Reynolds-Stress Modelling | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | November 2024 | ||||||||||||
Erschienen in: | 24. STAB-DGLR-Symposium 2024 | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 100-101 | ||||||||||||
Name der Reihe: | Jahresbericht | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Hybrid RANS-LES, Reynolds-Stress Modelling, Coaxial Jet | ||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 24. STAB-DGLR-Symposium 2024 | ||||||||||||
Veranstaltungsort: | Regensburg, Deutschland | ||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 13 November 2024 | ||||||||||||
Veranstaltungsende: | 14 November 2024 | ||||||||||||
Veranstalter : | STAB/DGLR | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Herr, Marius | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 04 Dez 2024 09:07 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 04 Dez 2024 09:07 |
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