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Human Factors Considerations of Remote Operation Supporting Level 4 Automation

Schrank, Andreas Gottfried und Merat, Natasha und Oehl, Michael und Wu, Yanbin (2024) Human Factors Considerations of Remote Operation Supporting Level 4 Automation. In: Road Vehicle Automation 11, 11. Springer. TRB Automated Road Transportation Symposium (ARTS) 2023, 2023-07-09 - 2023-07-13, San Francisco, CA, USA. doi: 10.1007/978-3-031-67466-2_11. ISBN 978-3-031-67466-2. ISSN 2196-5544.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-67466-2_11

Kurzfassung

Remote operation is an approach used to aid the deployment of highly automated vehicles (HAVs, SAE Level 4) on public roads. Although there has been substantial technological and legal progress for a human operator to remotely support HAVs, Human Factors research can further enhance its success by helping to enable safe, efficient, and user-friendly remote operation. In a breakout session at ARTS2023, participants discussed the aspects that human factors researchers should consider when contributing to remote HAV operation development. These included safety, training, interface design, tasks, roles, standards, and laws regarding remote operation of HAVs. In addition, this paper provides a short overview of the international efforts currently taking place to standardize and legalize remote operation. The results contribute to an agenda for research and better understanding of the opportunities and challenges of remote operations from a human factors perspective.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/208360/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Human Factors Considerations of Remote Operation Supporting Level 4 Automation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schrank, Andreas GottfriedAndreas.Schrank (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8352-1052NICHT SPEZIFIZIERT
Merat, NatashaITS LeedsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Oehl, MichaelMichael.Oehl (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0871-2286NICHT SPEZIFIZIERT
Wu, YanbinNational Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST), JapanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 August 2024
Erschienen in:Road Vehicle Automation 11
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:11
DOI:10.1007/978-3-031-67466-2_11
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Meyer, GereonVDI/VDENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Beiker, SvenStanford Graduate School of BusinessNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Lecture Notes in Mobility
ISSN:2196-5544
ISBN:978-3-031-67466-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:remote operation, automated vehicles, level 4, human factors, human-machine interaction
Veranstaltungstitel:TRB Automated Road Transportation Symposium (ARTS) 2023
Veranstaltungsort:San Francisco, CA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 Juli 2023
Veranstaltungsende:13 Juli 2023
Veranstalter :TRB
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - KoKoVI - Koordinierter kooperativer Verkehr mit verteilter, lernender Intelligenz
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BS
Hinterlegt von: Schrank, Andreas Gottfried
Hinterlegt am:15 Nov 2024 18:35
Letzte Änderung:15 Nov 2024 18:35

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