elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Virtually Coupled Trains Dynamics and Energy Efficiency: A Simulation-Based Analysis

Parise, Riccardo und Mullankuzhy, Kevin (2024) Virtually Coupled Trains Dynamics and Energy Efficiency: A Simulation-Based Analysis. Civil-Comp Press. The Sixth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 2024-09-01 - 2024-09-05, Prague, Tschechien. doi: 10.4203/ccc.7.21.4. ISSN 2753-3239.

[img] PDF
1MB

Offizielle URL: https://www.ctresources.info/ccc/paper.html?id=10312

Kurzfassung

This paper focuses on virtually coupled train sets, a novel approach to enhancing railway network capacity and efficiency by allowing trains to drive coordinately closer than the absolute brake distance from each other. A simulation tool is developed to analyze the driving behavior of coupled trains, including the coupling and decoupling maneuvers, enabling a detailed study of coupling dynamics. Our investigation extends to the energy consumption relationship between leading and following trains under the influence of stochastic variables such as wind and rolling resistance, alongside an evaluation of the gap control parameters’ sensitivity. The findings indicate that while wind gusts moderately increase energy consumption, rolling resistance variability has a negligible effect. Employing sliding mode control with adaptive time headway seems a suitable control choice, highlighting a trade-off between control precision and energy efficiency.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/207224/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Virtually Coupled Trains Dynamics and Energy Efficiency: A Simulation-Based Analysis
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Parise, Riccardoriccardo.parise (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0678-3336NICHT SPEZIFIZIERT
Mullankuzhy, Kevinkevin.mullankuzhy (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:5 September 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.4203/ccc.7.21.4
Verlag:Civil-Comp Press
Name der Reihe:Proceedings of the Sixth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
ISSN:2753-3239
Status:veröffentlicht
Stichwörter:virtually coupled train sets, railway network capacity, energy efficiency, simulation tool, coupling maneuvers, stochastic variables, sliding mode control, adaptive time headway, control optimization
Veranstaltungstitel:The Sixth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Prague, Tschechien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 September 2024
Veranstaltungsende:5 September 2024
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - ProCo - Propulsion and Coupling
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Hinterlegt von: Parise, Riccardo
Hinterlegt am:17 Okt 2024 14:24
Letzte Änderung:17 Okt 2024 14:24

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.