Schulze, Matthias und Handojo, Vega und Goerttler, Andreas (2024) CFD-Based Spoiler Corrections for Load Alleviation within cpacs-MONA. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, 2024-09-30 - 2024-10-02, Hamburg, Deutschland.
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Kurzfassung
To ensure correct lift force and pitching moment coefficients due to the spoiler deflection of the Vortex-Lattice-Method (VLM) panels for different spoiler configurations (depth and location), CFD-based correction factors for the aerodynamic elements in front of and behind the spoiler location have been calculated leading to spoiler-proportional deflections of these aerodynamic elements. The performed CFD-simulations and the technique to derive the VLM-correction factors followed by the influence of the different spoiler configurations on the wing cutting-loads and the wing primary mass are shown and discussed in the paper.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/207151/ | ||||||||||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
| Titel: | CFD-Based Spoiler Corrections for Load Alleviation within cpacs-MONA | ||||||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 30 September 2024 | ||||||||||||||||
| Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
| Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
| Stichwörter: | cpacs-MONA, Load Alleviation, Spoiler Deflection, CFD-Based VLM-Corrections | ||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024 | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsort: | Hamburg, Deutschland | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 30 September 2024 | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsende: | 2 Oktober 2024 | ||||||||||||||||
| Veranstalter : | Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt (DGLR) | ||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
| HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||
| Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO | ||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | Schulze, Matthias | ||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 28 Okt 2024 16:20 | ||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 28 Okt 2024 16:20 |
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