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On the physical structure, modelling and computation-based prediction of two-dimensional, smooth-wall turbulent boundary layers subjected to streamwise pressure gradients

Klewicki, Joseph und Sandberg, Richard und Knopp, Tobias und Devenport, William und Fritsch, Daniel und Vishwanathan, Vidya und Volino, Ralph und Toxopeus, Serge und McKeon, Beverli und Eça, Luis (2024) On the physical structure, modelling and computation-based prediction of two-dimensional, smooth-wall turbulent boundary layers subjected to streamwise pressure gradients. Journal of Turbulence, 25 (10-11), Seiten 345-368. Taylor & Francis. doi: 10.1080/14685248.2024.2392572. ISSN 1468-5248.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14685248.2024.2392572

Kurzfassung

This paper reports on the recent NATO Advanced Vehicle Technology (AVT) effort associated with smooth-wall two-dimensional turbulent boundary layer flows subjected to streamwise pressure gradients. The effort considered experiments, Reynolds Averaged Navier-Stokes (RANS) simulations, modelling, scaling and flow physics relative to the subject flows. Special attention is given to the current predictive capabilities and deficiencies of RANS simulations, and the interplay between experiments and RANS validation and development. In addition, the efficacy of the prediction of velocity field response and wall pressure statistics are respectively demonstrated via Resolvent and Gene Expression Programming based models. The persistence of a logarithmic mean velocity profile is evaluated and measures of non-equilibrium are described and discussed. A number of open issues are described and recommendations for future research are suggested.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206329/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:On the physical structure, modelling and computation-based prediction of two-dimensional, smooth-wall turbulent boundary layers subjected to streamwise pressure gradients
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Klewicki, JosephUniv. MelbourneNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sandberg, RichardUniv. MelbourneNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knopp, TobiasTobias.Knopp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3161-5353NICHT SPEZIFIZIERT
Devenport, WilliamVirginia Tech, BlacksburgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fritsch, DanielVirginia Tech, BlacksburgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vishwanathan, VidyaVirginia Tech, BlacksburgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Volino, RalphUSNANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Toxopeus, SergeMARINNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
McKeon, BeverliCaltechNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eça, Luisluis.eca (at) ist.utl.ptNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:19 August 2024
Erschienen in:Journal of Turbulence
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:25
DOI:10.1080/14685248.2024.2392572
Seitenbereich:Seiten 345-368
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTTaylor&FrancisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:1468-5248
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Arbeitsplatzrechner und Sicherheitsspeicher des Co-Autorenteams
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Hinterlegt von: Knopp, Dr.rer.nat. Tobias
Hinterlegt am:05 Nov 2024 16:41
Letzte Änderung:05 Nov 2024 16:41

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