elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A MATSim model methodology to generate cycling-focused transport scenarios in England

Alvarez Castro, David und Ford, Alistair und James, Philip und Palacín, Roberto und Ziemke, Dominik (2024) A MATSim model methodology to generate cycling-focused transport scenarios in England. Journal of Urban Mobility. Elsevier. doi: 10.1016/j.urbmob.2024.100078. ISSN 2667-0917.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
12MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667091724000086

Kurzfassung

Climate change is considered the most pressing environmental challenge of our time, being transport one of the major contributors. Consequently, transport models are required to test different urban mobility policies that can shift travel to more sustainable transport modes (e.g., active modes). This paper focuses on the development of a validated agent-based model (MATSim) applying a novel open-source methodology to generate the main input datasets, easily transferrable to any region in England. Required input datasets (synthetic population and network) are described with a high level of detail, identifying the datasets and tools used to develop them, with special interest in the simulation of cycling routes. A new attribute (quietness) ranking roads for cycling depending on their built-environment characteristics was incorporated into the MATSim bicycle extension. The results obtained in this paper show the baseline transport model of the Tyne and Wear region (England), where discrepancies up to 3.5% in transport mode shares and minimal differences in vehicle counts in urban areas were obtained, and a realistic representation of the routes chosen by the agents using bicycles is obtained. This provides the basis for the development of similar MATSim implementation in other UK regions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206078/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A MATSim model methodology to generate cycling-focused transport scenarios in England
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Alvarez Castro, DavidNewcastle UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ford, AlistairNewcastle UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
James, PhilipNewcastle UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Palacín, RobertoNewcastle UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ziemke, Dominikdominik.ziemke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9760-0023167547296
Datum:7 Juni 2024
Erschienen in:Journal of Urban Mobility
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.urbmob.2024.100078
Verlag:Elsevier
ISSN:2667-0917
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Agent-based modelling; Simulation; MATSim; Sustainable transport; Cycling
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Verkehrsmärkte und -angebote
Hinterlegt von: Ziemke, Dominik
Hinterlegt am:16 Sep 2024 12:52
Letzte Änderung:17 Sep 2024 12:48

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.