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Verification of Transition Prediction for Flows With Suction Using Linear Stability Theory and eN-Method

Krimmelbein, Normann und Krumbein, Andreas (2024) Verification of Transition Prediction for Flows With Suction Using Linear Stability Theory and eN-Method. In: Advanced Computational Methods and Design for Greener Aviation Computational Methods in Applied Sciences, 59. Springer International Publishing. Seiten 41-55. doi: 10.1007/978-3-031-61109-4_4. ISBN 978-3-031-61109-4. ISSN 1871-3033.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-61109-4_4

Kurzfassung

A transition prediction approach using linear stability theory and eN-method is used for the evaluation of the stability of flows with suction. The input data for the stability analysis are directly taken from the solution of a RANS computation, where the suction velocity at the surface is introduced by a mass flux boundary condition. The prediction capability of the eN-method is validated using different two-- and three--dimensional experimental test cases, such as the flow over a NACA 642-A-215 and a NACA 64-A-010 airfoil and the flow over swept wings with ONERA D and ONERA DTP-B airfoil sections normal to the leading edge. A reduced critical N-factor for flows with suction, compared to a critical N-factor for the unaffected flow, is intended to account for disturbances possibly introduced to the flow due to the suction process itself or due to the surface roughness.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205652/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Verification of Transition Prediction for Flows With Suction Using Linear Stability Theory and eN-Method
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krimmelbein, Normannnormann.krimmelbein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3850-9729167650824
Krumbein, AndreasAndreas.Krumbein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2772-7328167650825
Datum:31 Juli 2024
Erschienen in:Advanced Computational Methods and Design for Greener Aviation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:59
DOI:10.1007/978-3-031-61109-4_4
Seitenbereich:Seiten 41-55
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Tuovinen, TeroNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Periaux, JacquesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knoerzer, DietrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bugeda, GabrielNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pons-Prats, JordiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Computational Methods in Applied Sciences
ISSN:1871-3033
ISBN:978-3-031-61109-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:transition, suction, transition prediction
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
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Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Hinterlegt von: Krimmelbein, Normann
Hinterlegt am:17 Sep 2024 10:06
Letzte Änderung:18 Sep 2024 11:49

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