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Long-term impact of limited airport capacity on passenger demand and fleet development worldwide up to 2050

Baier, Fabian und Gelhausen, Marc und Leipold, Alexandra und Pabst, Holger und Berster, Peter und Chatterjee, Sreyoshi und Junior, Alf (2024) Long-term impact of limited airport capacity on passenger demand and fleet development worldwide up to 2050. In: ODAS 2024. 24th joint ONERA-DLR Aerospace Symposium, 2024-06-12 - 2024-06-14, Braunschweig.

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Kurzfassung

Based upon a global passenger demand and flight volume forecast on airport pair level which includes limited airport capacity we present a fleet model, which splits up the flight volume into seat classes and aircraft types. For a better understanding of the forecast and fleet model results we start with a detailed description of the methodology employed. The unique features of the model are: - The consideration of potentially limited airport capacity, like at London Heathrow and their impact on passenger demand and fleet development - The airport pair-specific approach, so that the results are consistent at the airport level - The global coverage of about 4000 airports Typical forecasts do not include the impact of limited airport capacity and do not work at the airport level in case of global coverage. After presenting the method we show results of the demand and fleet development up to 2050 for the case with and without airport capacity constraints and their effects on passenger demand and fleet. This includes results of the fleet distribution according to ICAO seat classes, new aircraft deliveries and the shares of narrowbody and widebody aircraft. Aircraft deliveries up to 2042 will be compared to existing manufacturers forecasts like Airbus and Boeing, the ICAO LTF, as well as forecasts of Embraer and ATR for smaller aircraft. Finally, we will discuss the results regarding two scenarios, i.e. one with and without limited airport capacity.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204885/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Long-term impact of limited airport capacity on passenger demand and fleet development worldwide up to 2050
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Baier, FabianFabian.Baier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gelhausen, Marcmarc.gelhausen (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Leipold, AlexandraAlexandra.Leipold (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pabst, HolgerHolger.Pabst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0008-7354-2579NICHT SPEZIFIZIERT
Berster, PeterPeter.Berster (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0003-7959-6790NICHT SPEZIFIZIERT
Chatterjee, Sreyoshisreyoshi.chatterjee (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Junior, AlfAlf.Junior (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:12 Juni 2024
Erschienen in:ODAS 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Forecast; Fleet Modelling; Constraints Model; Airport Capacity
Veranstaltungstitel:24th joint ONERA-DLR Aerospace Symposium
Veranstaltungsort:Braunschweig
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:12 Juni 2024
Veranstaltungsende:14 Juni 2024
Veranstalter :DLR and ONERA
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luftverkehr > Luftverkehrsentwicklung
Hinterlegt von: Baier, Fabian
Hinterlegt am:20 Jun 2024 14:20
Letzte Änderung:20 Jun 2024 14:20

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