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AERODYNAMIC DESIGN OF A PROBE SUPPORT SHAPE FOR SUBSONIC AND TRANSONIC FLOWS

Schnepf, Christian (2024) AERODYNAMIC DESIGN OF A PROBE SUPPORT SHAPE FOR SUBSONIC AND TRANSONIC FLOWS. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-GO-2024-104. Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt. 34 S.

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5MB

Kurzfassung

In this report a new wind tunnel probe support was designed numerically.The support must be able to be used in DNW-TWG, DNW-HST as well as in ETW and this in subsonic to low supersonic speeds. In this context, the greatest challenge is the range of transonic Mach numbers. It is characterised by shock-induced separations which can also lead to shock buffet. This can have an undesirable effect on the flow at the wind tunnel probes. For this reason, flow separations and strong shocks in the field of operations of the support must be prevented as far as possible. With the selected design, this goal was achieved within the limits of the numerical design.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204881/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:AERODYNAMIC DESIGN OF A PROBE SUPPORT SHAPE FOR SUBSONIC AND TRANSONIC FLOWS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schnepf, ChristianChristian.Schnepf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:34
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:DLR Institutsbericht
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Sondenhalterung, wind tunnel probe support, CFD, TWG, aerodynamic design
Institution:Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt
Abteilung:Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Deutsch-Niederländische Windkanäle > Business Unit Göttingen und Köln (GUK)
Hinterlegt von: Schnepf, Christian
Hinterlegt am:22 Aug 2024 15:28
Letzte Änderung:22 Aug 2024 15:28

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