Schnepf, Christian (2024) AERODYNAMIC DESIGN OF A PROBE SUPPORT SHAPE FOR SUBSONIC AND TRANSONIC FLOWS. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-GO-2024-104. Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt. 34 S.
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Kurzfassung
In this report a new wind tunnel probe support was designed numerically.The support must be able to be used in DNW-TWG, DNW-HST as well as in ETW and this in subsonic to low supersonic speeds. In this context, the greatest challenge is the range of transonic Mach numbers. It is characterised by shock-induced separations which can also lead to shock buffet. This can have an undesirable effect on the flow at the wind tunnel probes. For this reason, flow separations and strong shocks in the field of operations of the support must be prevented as far as possible. With the selected design, this goal was achieved within the limits of the numerical design.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/204881/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Titel: | AERODYNAMIC DESIGN OF A PROBE SUPPORT SHAPE FOR SUBSONIC AND TRANSONIC FLOWS | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | August 2024 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 34 | ||||||||
Herausgeber: |
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Name der Reihe: | DLR Institutsbericht | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Sondenhalterung, wind tunnel probe support, CFD, TWG, aerodynamic design | ||||||||
Institution: | Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt | ||||||||
Abteilung: | Hochgeschwindigkeitskonfigurationen | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugzeugtechnologien und Integration | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO Deutsch-Niederländische Windkanäle > Business Unit Göttingen und Köln (GUK) | ||||||||
Hinterlegt von: | Schnepf, Christian | ||||||||
Hinterlegt am: | 22 Aug 2024 15:28 | ||||||||
Letzte Änderung: | 22 Aug 2024 15:28 |
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