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Comparison of Models for Aerothermal Load Prediction using Coupled Trajectory Simulations of a High Lift Reentry Vehicle

Franze, Marius und Barz, Fynn (2024) Comparison of Models for Aerothermal Load Prediction using Coupled Trajectory Simulations of a High Lift Reentry Vehicle. In: HiSST: 3rd International Conference on High-Speed Vehicle Science and Technology, Seiten 1-15. CEAS. HiSST: 3rd International Conference on High-Speed Vehicle Science and Technology, 2024-04-14 - 2024-04-19, Busan, Korea.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
19MB

Kurzfassung

This paper uses a high lift reentry vehicle geometry to get unsteady RANS results for aerothermal heating on the out- and inside of the body using the DLR TAU code coupled with a structural solver. The DLR CoNF²aS² toolchain (Coupled Numerical Fluid Flight Mechanic And Structure Simulation) is used to perform a coupled Fluid/Structure/Flight-mechanic simulation along the given flight trajectory. From these high-fidelity results in a second step a database along the trajectory is produced, containing the heat flux and temperature distribution on the surface. Afterwards a modified trajectory is calculated and the heating gets interpolated from the database heat flux along the new trajectory and compared with the initial computed flight path. This will speed up the design process of future vehicle geometries regarding TPS and trajectory development.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204468/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Comparison of Models for Aerothermal Load Prediction using Coupled Trajectory Simulations of a High Lift Reentry Vehicle
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Franze, MariusMarius.Franze (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7706-098XNICHT SPEZIFIZIERT
Barz, FynnFynn.Barz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 April 2024
Erschienen in:HiSST: 3rd International Conference on High-Speed Vehicle Science and Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-15
Verlag:CEAS
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High Lift Reentry Vehicle, CoNF2aS2, Coupled CFD-CSM Simulation, Aerothermal Loads
Veranstaltungstitel:HiSST: 3rd International Conference on High-Speed Vehicle Science and Technology
Veranstaltungsort:Busan, Korea
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:14 April 2024
Veranstaltungsende:19 April 2024
Veranstalter :CEAS: The Council of European Aerospace Societies
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Wiederverwendbare Raumfahrtsysteme und Antriebstechnologie
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, BS
Hinterlegt von: Franze, Marius
Hinterlegt am:03 Jun 2024 10:11
Letzte Änderung:03 Jun 2024 10:11

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