elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Alternative Climate Metrics to the Global Warming Potential Are More Suitable for Assessing Aviation Non-CO2 Effects

Megill, Liam und Deck, Kathrin und Grewe, Volker (2024) Alternative Climate Metrics to the Global Warming Potential Are More Suitable for Assessing Aviation Non-CO2 Effects. Communications Earth & Environment, 5 (1), Seite 249. Springer Nature. doi: 10.1038/s43247-024-01423-6. ISSN 2662-4435.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
1MB

Offizielle URL: https://www.nature.com/articles/s43247-024-01423-6

Kurzfassung

A growing body of research has highlighted the major contribution of aviation non-CO2 emissions and effects to anthropogenic climate change. Regulation of these emissions, for example in the EU Emissions Trading System, requires the use of a climate metric. However, choosing a suitable climate metric is challenging due to the high uncertainties of aviation non-CO2 climate impacts, their variability in atmospheric lifetimes and their dependence on emission location and altitude. Here we use AirClim to explore alternatives to the conventional Global Warming Potential (GWP) by analysing the neutrality, temporal stability, compatibility and simplicity of existing climate metrics and perform a trade-off. We find that using the temperature-based Average Temperature Response (ATR) or using an Efficacy-weighted GWP (EGWP) would enable a more accurate assessment of existing as well as future aircraft powered by novel aviation fuels.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204227/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Alternative Climate Metrics to the Global Warming Potential Are More Suitable for Assessing Aviation Non-CO2 Effects
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Megill, LiamDLR, IPAhttps://orcid.org/0000-0002-4199-6962160002842
Deck, KathrinTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Grewe, VolkerDLR, IPAhttps://orcid.org/0000-0002-8012-6783NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 Mai 2024
Erschienen in:Communications Earth & Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:5
DOI:10.1038/s43247-024-01423-6
Seitenbereich:Seite 249
Verlag:Springer Nature
ISSN:2662-4435
Status:veröffentlicht
Stichwörter:climate metrics, Global Warming Potential, GWP, aviation, ETS, Average Temperature Response
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Klima, Wetter und Umwelt
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Physik der Atmosphäre > Erdsystem-Modellierung
Hinterlegt von: Megill, Liam
Hinterlegt am:21 Mai 2024 12:53
Letzte Änderung:21 Mai 2024 12:53

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.