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Optimal Velocity Model Based CACC Controller for Urban Scenarios

Abulehia, Anas und Dariani, Reza und Schindler, Julian (2024) Optimal Velocity Model Based CACC Controller for Urban Scenarios. In: 10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, VEHITS 2024. VEHITS 2024 : 10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, 2024-05-02 - 2024-05-04, Angers, France. ISBN 9789897587030. ISSN 2184-495X.

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329kB

Kurzfassung

To address the current high level of congestion, a connected vehicle system in the form of a platoon or Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) presents a promising solution. This system significantly reduces stop-and-go traffic, as well as fuel consumption. A Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) system comprises two or more closely-following vehicles traveling at a desired cruising velocity and distance headway. Compared with human drivers, such a system has the advantage of reducing inter-vehicle distance, making it a promising solution for mitigating traffic congestion as well as reducing aerodynamic drag, and fuel consumption. This work aims to introduce a new Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) based on the optimal velocity model in traffic dynamics. Several controllers for the introduced CACC system will be presented, particularly various versions of the linear quadratic controller. Simulation scenarios for these controllers will also be discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/203315/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Optimal Velocity Model Based CACC Controller for Urban Scenarios
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Abulehia, AnasA.Abulehia (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dariani, RezaReza.Dariani (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1091-8793NICHT SPEZIFIZIERT
Schindler, Julianjulian.schindler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5398-8217NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 Mai 2024
Erschienen in:10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, VEHITS 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
ISSN:2184-495X
ISBN:9789897587030
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:CCAC, Optimal Velocity Model, Linear Quadratic Controller.
Veranstaltungstitel:VEHITS 2024 : 10th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems
Veranstaltungsort:Angers, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:2 Mai 2024
Veranstaltungsende:4 Mai 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - KoKoVI - Koordinierter kooperativer Verkehr mit verteilter, lernender Intelligenz
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BS
Hinterlegt von: Abulehia, Anas
Hinterlegt am:07 Mai 2024 17:42
Letzte Änderung:13 Nov 2024 15:09

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