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Effect of Higher Harmonic Control on Helicopter Rotor Blade-Vortex Interaction Noise: Prediction and Initial Validation

Beaumier, Philippe und Prieur, Jean und Spiegel, Pierre und Demargne, A. und Tung, Chee und Gallman, Judy M. und Yu, Yung H. und Kube, Roland und van der Wall, Berend G. und Schultz, Klaus J. und Splettstößer, Wolf R. und Brooks, Thomas F. und Burley, Casey L. und Boyd, Doug D. Jr. (1994) Effect of Higher Harmonic Control on Helicopter Rotor Blade-Vortex Interaction Noise: Prediction and Initial Validation. In: Aerodynamics and Aeroacoustics of Rotorcraft (552), Seiten 26-1. 75th Fluid Dynamics Symposium, 1994-10-10 - 1994-10-13, Berlin, Germany.

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Kurzfassung

The paper presents a status of theoretical tools of AFDD, DLR, NASA and ONERA for prediction of the effect of HHC on helicopter main rotor BVI noise. Aeroacoustic predictions from the four research centers, concerning a wind tunnel simulation of a typical descent flight case without and with HHC are presented and compared. The results include blade deformation, geometry of interacting vortices, sectional loads and noise. Acoustic predictions are compared to experimental data. An analysis of the results provides a first insight of the mechanisms by which HHC may affect BVI noise.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/20296/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Effect of Higher Harmonic Control on Helicopter Rotor Blade-Vortex Interaction Noise: Prediction and Initial Validation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Beaumier, PhilippeONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Prieur, JeanONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Spiegel, PierreONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Demargne, A.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tung, CheeAFDDNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gallman, Judy M.AFDDNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Yu, Yung H.AFDDNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kube, RolandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Wall, Berend G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, Klaus J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Splettstößer, Wolf R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brooks, Thomas F.NASANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burley, Casey L.NASANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Boyd, Doug D. Jr.NASANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 1994
Erschienen in:Aerodynamics and Aeroacoustics of Rotorcraft
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 26-1
Name der Reihe:AGARD Conference Proceedings (AGARD CP)
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HHC, BVI
Veranstaltungstitel:75th Fluid Dynamics Symposium
Veranstaltungsort:Berlin, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 Oktober 1994
Veranstaltungsende:13 Oktober 1994
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der aktive Drehflügler (alt), L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:15 Dez 2005
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:01

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