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Collaborative Pazy Wing Analyses for the Third Aeroelastic Prediction Workshop

Ritter, Markus Raimund und Hilger, Jonathan und Ribeiro, André F. P. und Öngüt, Emre und Righi, Marcello und Riso, Cristina und Cesnik, Carlos E. S. und dos Santos, Luiz G. P. und Raveh, Daniella und Drachinsky, Arik und Stanford, Bret und Chwalowski, Pawel und Kovvali, Ravi Kumar und Singh, Beerinder und Düssler, Stefanie und Cheng, Kelvin Chi-Wing und Palacios, Rafael und Santos, João P. T. P. und Marques Jr., Flávio D. und Begnini, Guilherme R. und Verri, Angelo A. und Lima, João F. B. O. und de Melo, Felipe B. C. und Bussamra, Flávio L. S. (2024) Collaborative Pazy Wing Analyses for the Third Aeroelastic Prediction Workshop. 2024 AIAA SciTech Forum and Exposition, 2024-01-08 - 2024-01-12, Orlando, Florida.

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Kurzfassung

In this paper, collaborative aeroelastic analyses of the Pazy Wing are presented, which support the activities of the Large Deflection Working Group, a sub-group of the 3rd Aeroelastic Prediction Workshop (AePW3). The Pazy Wing is a benchmark for the investigation of nonlinear aeroelastic effects at very large structural deflections. Tip deformations on the order of 50% semi-span were measured in wind tunnel tests at the Technion - Israel Institute of Technology. This feature renders the model highly attractive for the validation of numerical aeroelastic methods for geometrically nonlinear, large deflection analyses. A distinguishing feature of the Pazy Wing is that its flutter speed is a function of the static deformation, and capturing this effect requires a nonlinear aeroelastic framework which allows for stability (flutter) analyses about steady states of large deformations. In particular, the flutter characteristics of the model are dominated by a hump mode which develops due to the coupling of the first torsion and the second out-of-plane bending mode; this hump mode moves towards lower airspeeds as the steady structural deformation increases. Different nonlinear aeroelastic solvers were applied by the authors to obtain static coupling and flutter results for a series of airspeeds and angles of attack. The results reveal that the decisive nonlinear effects were captured very well by the applied methods and computational tools.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/202893/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Collaborative Pazy Wing Analyses for the Third Aeroelastic Prediction Workshop
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ritter, Markus RaimundMarkus.Ritter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3828-0397NICHT SPEZIFIZIERT
Hilger, JonathanJonathan.Hilger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4138-0807NICHT SPEZIFIZIERT
Ribeiro, André F. P.Dassault SystemsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Öngüt, EmreSiemens Digital Industries SoftwareNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Righi, MarcelloZurich University of Applied SciencesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Riso, CristinaGeorgia Institute of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cesnik, Carlos E. S.University of MichiganNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
dos Santos, Luiz G. P.University of Sao PauloNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Raveh, DaniellaTechnion - Israel Institute of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Drachinsky, ArikTechnion - Israel Institute of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stanford, BretNASA Langley Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Chwalowski, PawelNASA Langley Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kovvali, Ravi KumarMetacomp Technologies Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Singh, BeerinderMetacomp Technologies Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Düssler, StefanieImperial College LondonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cheng, Kelvin Chi-WingImperial College LondonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Palacios, RafaelImperial College LondonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Santos, João P. T. P.University of Sao PauloNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Marques Jr., Flávio D.University of Sao PauloNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Begnini, Guilherme R.University of Sao PauloNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verri, Angelo A.Instituto Tecnológico de Aeronáutica ITANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lima, João F. B. O.Instituto Tecnológico de Aeronáutica ITANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
de Melo, Felipe B. C.Instituto Tecnológico de Aeronáutica ITANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bussamra, Flávio L. S.Instituto Tecnológico de Aeronáutica ITANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 Januar 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroelastic Prediction Workshop, AePW3, Large Deflection Working Group, Pazy Wing, Computational Aeroelasticity, Nonlinear Aeroelasticity, Large Deflections, Aeroelastic Stability, Flutter
Veranstaltungstitel:2024 AIAA SciTech Forum and Exposition
Veranstaltungsort:Orlando, Florida
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Januar 2024
Veranstaltungsende:12 Januar 2024
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics, AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien, L - Strukturwerkstoffe und Bauweisen
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Ritter, Markus Raimund
Hinterlegt am:22 Feb 2024 09:31
Letzte Änderung:24 Apr 2024 21:03

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