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Optimizing rollout strategies for migration to moving block signaling – A MINLP-based approach for on-board train integrity monitoring technology

Geischberger, Jakob und Isberner, Alessa und Weik, Norman (2023) Optimizing rollout strategies for migration to moving block signaling – A MINLP-based approach for on-board train integrity monitoring technology. Journal of Rail Transport Planning & Management. Elsevier. doi: 10.1016/j.jrtpm.2023.100417. ISSN 2210-9706.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210970623000495

Kurzfassung

Increasing demand on heavily-used rail corridors in line with the modernization of the signaling architecture are key drivers for migrating to modern, moving-block based train control in the European railway network. In order to maximally profit from the increase of reliability and reduction of costs associated with shifting towards full ETCS Level 3 from a network management perspective, additional requirements on the fleet management level arise. Amongst other things, if track vacancy detection equipment is to be eliminated, all trains operating on these lines need to be equipped with on-board train integrity (OTI) monitoring solutions. In order to facilitate the planning of the OTI network migration processes, a MINLP-model is proposed which allows economic optimization of OTI migration in view of fleet allocation and the removal of trackside equipment for train integrity verification within the network. The model is tested in a case-study based on a generic network abstracted from the Austrian mainline network and found to significantly enhance planning compared to heuristic migration strategies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/198559/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Optimizing rollout strategies for migration to moving block signaling – A MINLP-based approach for on-board train integrity monitoring technology
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Geischberger, JakobJakob.Geischberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6588-6728NICHT SPEZIFIZIERT
Isberner, AlessaAlessa.Isberner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weik, NormanNorman.Weik (at) tum.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:26 Oktober 2023
Erschienen in:Journal of Rail Transport Planning & Management
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.jrtpm.2023.100417
Verlag:Elsevier
ISSN:2210-9706
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Railways, On-board train integrity, Network migration, Optimization
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - TraCo - Train Control and Management
Standort: Berlin-Adlershof , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BS
Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BA
Hinterlegt von: Geischberger, Jakob
Hinterlegt am:17 Nov 2023 15:05
Letzte Änderung:17 Nov 2023 15:05

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