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Flight Testing Total Energy Control Autopilot Functionalities for High Altitude Aircraft

Weiser, Christian und Looye, Gertjan und Ossmann, Daniel (2024) Flight Testing Total Energy Control Autopilot Functionalities for High Altitude Aircraft. In: AIAA SciTech 2024 Forum. AIAA Scitech Forum 2024, 2024-01-08 - 2024-01-12, Orlando, FL, USA. doi: 10.2514/6.2024-2204.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2024-2204

Kurzfassung

In this paper the design and flight testing of a Total Energy Control System (TECS) autopilot for a High Altitude Long Endurance (HALE) aircraft is presented. Autopilot control for HALE aircraft is a well-fitting application for the TECS control strategy, as this enables energy-efficient, decoupled airspeed and flight path control with explicitly handling thrust limitation. To achieve a realistic validation of the controller before moving towards the integration on the HALE platform, the flight testing is carried out on a Cessna Citation passenger aircraft. It has been proven that the adjustments required to implement the control laws on the Cessna Citation passenger aircraft are minimal. This indicates that the Cessna Citation aircraft serves excellently as a hardware platform and can be utilized for the validation of flight control code integration and functionality. The results of the flight test are discussed, and insights gleaned for the future integration of TECS on the HALE aircraft are provided.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197691/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:Copyright by C. Weiser, G. Looye, D. Ossmannn. Published with AIAA, please cite the original publication at https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2024-2204.
Titel:Flight Testing Total Energy Control Autopilot Functionalities for High Altitude Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Weiser, ChristianChristian.Weiser (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2968-6961NICHT SPEZIFIZIERT
Looye, GertjanGertjan.Looye (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ossmann, Danieldaniel.ossmann (at) hm.eduhttps://orcid.org/0000-0003-4499-5639NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2024
Erschienen in:AIAA SciTech 2024 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-2204
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HALE, DLR HAP, Total Energy Control System, Autopilot, Flight Testing
Veranstaltungstitel:AIAA Scitech Forum 2024
Veranstaltungsort:Orlando, FL, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Januar 2024
Veranstaltungsende:12 Januar 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugsysteme
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Weiser, Christian
Hinterlegt am:22 Jan 2024 09:56
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:58

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