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Turbulent Wedge Modeling in Local Correlation-Based Transition Models

Fehrs, Michael und Helm, Sebastian (2023) Turbulent Wedge Modeling in Local Correlation-Based Transition Models. In: 23rd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIV, Seiten 415-424. Springer. STAB/DGLR Symposium 2022, 2022-11-09 - 2022-11-10, Berlin, Deutschland. doi: 10.1007/978-3-031-40482-5_39. ISBN 978-3-031-40481-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-40482-5

Kurzfassung

This article presents a novel approach to include turbulent wedges in local correlation-based \gamma transition models. The turbulent wedge is modeled by increasing the intermittency at the wedge apex. The wedge develops downstream without further interference in the transition model behavior. The method is demonstrated for an experimental high Reynolds number test case on the NASA CRM-NLF configuration. Wedges are successfully created, but the wedge angles are too large compared to the experimental data. Grid spacing, initial disturbance size, and scaling of the diffusion term only have a minor effect on the wedge angles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197525/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Turbulent Wedge Modeling in Local Correlation-Based Transition Models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fehrs, MichaelMichael.Fehrs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8137-9758NICHT SPEZIFIZIERT
Helm, SebastianSebastian.Helm (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5483-0884143015317
Datum:23 September 2023
Erschienen in:23rd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIV
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-031-40482-5_39
Seitenbereich:Seiten 415-424
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasAndreas.Dillmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Defence and Space GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldInstitut für Aerodynamik und Gasdynamik Universität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weiss, JulienILR - Aerodynamik, Technische Universität BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design (NNFM, volume 154)
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-031-40481-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulent wedges, transition tripping, local correlation-based transition models, intermittency transport models
Veranstaltungstitel:STAB/DGLR Symposium 2022
Veranstaltungsort:Berlin, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 November 2022
Veranstaltungsende:10 November 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Hinterlegt von: Fehrs, Michael
Hinterlegt am:26 Sep 2023 09:36
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:57

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