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Structural Design of a Generic High Bypass Ratio Fan

Ebel, Paul-Benjamin und Winkelmann, Peter und Schnell, Rainer und Schuff, Matthias (2023) Structural Design of a Generic High Bypass Ratio Fan. 72. Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress, DLRK, 2023, XDC Common Numerical Methods and Experimental Means - Final Workshop - @DLRK2023, 2023-09-19 - 2023-09-21, Stuttgart.

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Offizielle URL: https://dlrk2023.dglr.de/programm/workshop_common_numerical_methods_and_experimental_means/index.html

Kurzfassung

Novel engine concepts for climate-friendly propulsion come along with more or less deviations from todays aero engines. Finding feasible propulsor designs for these concepts is a highly multidisciplinary task and has to unite aerodynamic goals with structural requirements at least. The presented work gives an insight into DLRs approach on turbomachinery optimisation and layout. Focus is on DLRs multidisciplinary blade design process, exemplarily carried out for a generic ultra high bypass ration fan, and the transformation of this process towards the Virtual Engine.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197507/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:https://dlrk2023.dglr.de/fileadmin/inhalte/veranstaltungen/dlrk/dlrk2023/Programm/Sondersitzungen/Workshop_Clean_Sky/XDC_Workshop_agenda_final_2023_09_14.pdf Der Vollbeitrag wird in 2024 im Springer-Nature-Buch mit dem Titel „Numerical Methods and Experimental Means for the Integration of Future Propulsion Systems - A Resumé of the Achievements made within the CleanSky 2 XDC Demonstrator“ erscheinen.
Titel:Structural Design of a Generic High Bypass Ratio Fan
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ebel, Paul-Benjaminpaul.ebel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7112-7653NICHT SPEZIFIZIERT
Winkelmann, PeterPeter.Winkelmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schnell, RainerRainer.Schnell (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schuff, Matthiasmatthias.schuff (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3276-2539NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2023
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTDGLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UHBR, Structural Design, Structural Mechanics, Multidisciplinary Optimization, Virtual Engine
Veranstaltungstitel:72. Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress, DLRK, 2023, XDC Common Numerical Methods and Experimental Means - Final Workshop - @DLRK2023
Veranstaltungsort:Stuttgart
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:19 September 2023
Veranstaltungsende:21 September 2023
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk, L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Bauteilgestaltung und Fertigungstechnologien
Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter
Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Experimente
Hinterlegt von: Ebel, Paul-Benjamin
Hinterlegt am:09 Okt 2023 09:38
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:57

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