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Computation of Engine-Airframe Installation Drag

Brodersen, Olaf (2005) Computation of Engine-Airframe Installation Drag. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 89. Springer. ISBN 3-540-24383-6. ISSN 1612-2909.

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Kurzfassung

It is demonstrated that the unstructured, hybrid method of the MEGAFLOW project is capable to compute accurately the engine-airframe installation drag for several engine types although drag differences for varying engine positions can be very small. Results are presented for the DLR-F6 and the DLR-Alvast configurations with through-flow nacelles and powered engines. Verification by grid refinement as well as validation with wind tunnel data completes this investigation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/19709/
Dokumentart:Tagungsband
Titel:Computation of Engine-Airframe Installation Drag
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Brodersen, OlafNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2005
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:89
Seitenanzahl:151
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Kroll, NorbertNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fassbender, JensNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:3-540-24383-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Numerical Aerodynamics, Navier-Stokes, CFD, Engine integration, Verification, Validation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Brodersen, Dr.-Ing. Olaf
Hinterlegt am:11 Jan 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:01

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