elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Performance Evaluation of the Ionospheric Threat Mitigation Strategies in Dual-Frequency Multi-Constellation GBAS

Caamano, Maria und Gerbeth, Daniel und Sato, Hiroatsu und Circiu, Mihaela-Simona und Felux, Michael (2023) Performance Evaluation of the Ionospheric Threat Mitigation Strategies in Dual-Frequency Multi-Constellation GBAS. In: 2023 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium, PLANS 2023. IEEE. 2023 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium (PLANS), 2023-04-24 - 2023-04-27, Monterey, USA. doi: 10.1109/PLANS53410.2023.10140062. ISBN 978-166541772-3. ISSN 2153-3598.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
2MB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10140062

Kurzfassung

In this paper, we evaluate the performance of the dual-frequency airborne ionospheric gradient monitor proposed for dual-frequency multi-constellation (DFMC) Ground Based Augmentation Systems (GBAS) at different distances from the airport. We use two types of thresholds for this assessment: (i) a constant threshold derived from operational requirements, and (ii) a dynamic threshold that increases with the distance from the airport. Increasing the threshold allows more ionospheric error within the position solution, but also enables the use of the primary single-frequency modes without the need to switch to the ionosphere-free (Ifree) solution for a longer period, which generally degrades the performance because it combines the noise and multipath of two frequencies. Furthermore, we compare the performance of the two potential architectures for DFMC GBAS: (i) the so-called GAST F architecture, which is based on single-frequency 100 seconds smoothing, and (ii) the GAST X architecture, which is based on divergence-free (Dfree) smoothing with variable and potentially longer smoothing time constants. Results with both simulated and real data show that the use of a variable threshold significantly reduces the probability of excluding satellites and switching to the Ifree mode for both GAST F and X, thereby increasing the availability of GBAS.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/196350/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Anderer)
Titel:Performance Evaluation of the Ionospheric Threat Mitigation Strategies in Dual-Frequency Multi-Constellation GBAS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Caamano, MariaMaria.CaamanoAlbuerne (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8630-3074NICHT SPEZIFIZIERT
Gerbeth, DanielDaniel.Gerbeth (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7495-7361139739601
Sato, HiroatsuHiroatsu.Sato (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5886-2768NICHT SPEZIFIZIERT
Circiu, Mihaela-Simonasimona.circiu (at) esa.intNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Felux, Michaelfelu (at) zhaw.chhttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2023
Erschienen in:2023 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium, PLANS 2023
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/PLANS53410.2023.10140062
Verlag:IEEE
ISSN:2153-3598
ISBN:978-166541772-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Dual-frequency multi-constellation GBAS, ionospheric monitoring, availability, integrity, anomalous ionospheric gradients
Veranstaltungstitel:2023 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium (PLANS)
Veranstaltungsort:Monterey, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 April 2023
Veranstaltungsende:27 April 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Caamano Albuerne, Maria
Hinterlegt am:02 Aug 2023 11:52
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:56

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.