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Wavenumber Characterization of Surface Pressure Fluctuations on the Fuselage During Cruise Flight

Haxter, Stefan und Spehr, Carsten (2021) Wavenumber Characterization of Surface Pressure Fluctuations on the Fuselage During Cruise Flight. In: Flinovia—Flow Induced Noise and Vibration Issues and Aspects-III International Conference on Flow Induced Noise and Vibration Issues and Aspects. Springer Nature. Seiten 157-180. doi: 10.1007/978-3-030-64807-7_8. ISBN 978-3-030-64806-0.

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1MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-64807-7_8

Kurzfassung

When trying to predict the acoustic experience in aircraft cabins during flight, it is of importance to characterize the possible excitation mechanisms. In the following, we willfocus on the fuselage surface pressure fluctuations on the outside of the aircraft hull and to determine its characteristics. The primary focus of this chapter is set on measurement and data processing rather than a deep interpretation of the results found. Flight test measurements using a pressure transducer array installed in window banks at two longitudinal positions on the fuselage are examined. The main focus is set on distinguishing between acoustic and hydrodynamic pressure fluctuations by means of phase propagation velocity. Differentiation between propagation velocities is achieved per-frequency by means of a wavenumber representation of the surface pressure fluctuations: at constant frequency, different propagation velocities will result pressure fluctuations to appear at different locations in the domain. A wavenumber filter can then be easily applied to separate pressure fluctuations with different characteristics. Prior to filtering, a deconvolution scheme is applied to the wavenumber maps in order to attempt to remove the array pattern from the resulting images, thus increasing resolution. The analysis results in two separated frequency spectra for acoustic and hydrodynamic pressure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/196089/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:Softcover ISBN: 978-3-030-64809-1, Published: 30 April 2022; eBook ISBN: 978-3-030-64807-7; Published: 29 April 2021
Titel:Wavenumber Characterization of Surface Pressure Fluctuations on the Fuselage During Cruise Flight
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Haxter, Stefanstefan.haxter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9232-2802NICHT SPEZIFIZIERT
Spehr, Carstencarsten.spehr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2744-3675NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:29 April 2021
Erschienen in:Flinovia—Flow Induced Noise and Vibration Issues and Aspects-III
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-030-64807-7_8
Seitenbereich:Seiten 157-180
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Ciappi, ElenaCNR-INSEAN, Rome, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
De Rosa, SergioDII, University of Naples Federico II, Napoli, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Franco, FrancescoDII, University of Naples Federico II, Napoli, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hambric, Stephen A.ARL, Pennsylvania State University, State College, USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Leung, Randolph C. K.Dept of Mechanical Engineering, Hong Kong Polytechnic University, Hung Hom, Hong KongNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Clair, VincentÉcole Centrale de Lyon, Écully, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maxit, LaurentLaboratoire Vibrations Acoustique, University of Lyon, INSA-Lyon, Villeurbanne, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Totaro, NicolasLaboratoire Vibrations Acoustique, University of Lyon, INSA-Lyon, Villeurbanne, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Nature
Name der Reihe:International Conference on Flow Induced Noise and Vibration Issues and Aspects
ISBN:978-3-030-64806-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:surface pressure fluctuations, acoustic and hydrodynamic pressure, separated frequency spectra, aircraft cabins
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:19 Jul 2023 16:46
Letzte Änderung:20 Okt 2023 08:45

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