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On the Prediction of Separation-Induced Transition by Coupling Delayed Detached-Eddy Simulation with y-Transition Model

Möller, Felix und Tucker, Paul G. und Wang, Zhong-Nan und Morsbach, Christian und Bergmann, Michael (2023) On the Prediction of Separation-Induced Transition by Coupling Delayed Detached-Eddy Simulation with y-Transition Model. In: 15th European Conference on Turbomachinery Fluid Dynamics and Thermodynamics 2023, ETC 2023. 15th European Conference on Turbomachinery Fluid Dynamics & Thermodynamics, 2023-04-24 - 2023-04-28, Budapest, Hungary. doi: 10.29008/ETC2023-375. ISSN 2410-4833.

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Kurzfassung

Powerful hybrid RANS/LES methods are gaining more attention for the prediction of transitional turbomachinery flow although the combination of these two worlds (hybrid RANS/LES and transition) is not well considered yet. Therefore, we propose a coupling of DDES and the y-transition model. The intention behind this coupling is explained and illustrated with two test cases, namely the academic flat plate boundary layer test case with adverse pressure gradient and the T106C turbine cascade, which represent transitional flow with separation-induced transition. The fundamental behavior of the coupled DDES-y is assessed by the flat plate test case. Further reaching analysis is done with the turbomachinery test case T106C. Both test cases helped to understand the model coupling and yield promising results for the DDES-y model, while we showed, that the fully-turbulent DDES failed to capture relevant features of the transitional flow for low free-stream turbulence.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/195601/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:On the Prediction of Separation-Induced Transition by Coupling Delayed Detached-Eddy Simulation with y-Transition Model
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Möller, Felixfelix.moeller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0192-3873148093153
Tucker, Paul G.University of CambridgeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wang, Zhong-NanUniversity of BirminghamNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morsbach, ChristianChristian.Morsbach (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6254-6979NICHT SPEZIFIZIERT
Bergmann, MichaelMichael.Bergmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0553-5584NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2023
Erschienen in:15th European Conference on Turbomachinery Fluid Dynamics and Thermodynamics 2023, ETC 2023
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.29008/ETC2023-375
ISSN:2410-4833
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulence modelling, Hybrid RANS/LES, Delayed Detached-Eddy Simulation, Transition, Flat Plate with adverse pressure gradient, Linear Turbine Cascade, T106C
Veranstaltungstitel:15th European Conference on Turbomachinery Fluid Dynamics & Thermodynamics
Veranstaltungsort:Budapest, Hungary
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 April 2023
Veranstaltungsende:28 April 2023
Veranstalter :Euroturbo
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
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DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien, L - Virtuelles Triebwerk, L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Test und Simulation für Gasturbinen > Virtuelle Turbine und numerische Methoden
Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden
Hinterlegt von: Möller, Felix
Hinterlegt am:26 Jun 2023 09:21
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:56

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