elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Introduction of Sustainable Aviation Fuels—A Discussion of Challenges, Options and Alternatives

Grimme, Wolfgang (2023) The Introduction of Sustainable Aviation Fuels—A Discussion of Challenges, Options and Alternatives. Aerospace, 10 (3). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/aerospace10030218. ISSN 2226-4310.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2226-4310/10/3/218

Kurzfassung

The aviation industry is challenged to reduce its climate impact. The introduction of sustainable aviation fuels (SAF) is, among other policy instruments such as the European Emissions Trading Scheme, an option favored by policymakers in Europe to achieve this objective. These fuels feature substantially reduced carbon life-cycle emissions in comparison to fossil fuels. In Europe, a mandatory quota for the use of sustainable fuels will most likely be introduced, starting in the year 2025. The introduction of a blending mandate by governments and the European Commission is associated with a range of challenges. The purpose of this paper is to discuss the economics of climate change mitigation in aviation and the role SAFs can play. The economic issues associated with the introduction of SAFs are analyzed, with a particular focus on the European Commission’s proposal for a blending mandate. Several suggestions for improvement are discussed. Furthermore, alternatives to SAFs are presented and evaluated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/194069/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The Introduction of Sustainable Aviation Fuels—A Discussion of Challenges, Options and Alternatives
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Grimme, Wolfgangwolfgang.grimme (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8498-6281NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:25 Februar 2023
Erschienen in:Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:10
DOI:10.3390/aerospace10030218
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Verhagen, Wim J.C.RMIT University, Melbourne, Australiahttps://orcid.org/0000-0001-7593-9109NICHT SPEZIFIZIERT
Mukandavire, ZindogaEmirates Aviation University, Dubai, UAEhttps://orcid.org/0000-0002-8108-1441NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2226-4310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:sustainable aviation fuels; climate change; aviation regulation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung, V - Ökonver II
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Flughafenwesen und Luftverkehr > Luftverkehrsökonomie
Hinterlegt von: Grimme, Wolfgang
Hinterlegt am:06 Mär 2023 11:01
Letzte Änderung:06 Mär 2023 11:01

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.