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Low-Reynolds-number effects derived from direct numerical simulations of turbulent pipe fow

Wagner, Claus und Hüttl, Thomas und Friedrich, Rainer (2001) Low-Reynolds-number effects derived from direct numerical simulations of turbulent pipe fow. Computers & Fluids, 30 (5), Seiten 581-590. Elsevier. doi: 10.1016/S0045-7930(01)00007-X. ISSN 0045-7930.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
164kB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S004579300100007X?via%3Dihub

Kurzfassung

Fully developed, statistically steady and non-swirling turbulent flow through straight pipes of circular cross-section is investigated by means of direct numerical simulation. A finite-volume scheme of second-order accuracy and a semi-implicit time integration scheme of the same order of accuracy are used to integrate the incompressible Navier-Stokes equations on staggered grids. Significant low-Reynolds-number effects are observed in the mean axial velocity, the components of the Reynolds stress tensor, the pressure and vorticity fluctuations, the turbulent kinetic energy budget and two-point velocity correlations. It is confirmed that turbulence data obtained in the near-wall region do not scale on wall variables. Within the range of Reynolds numbers investigated, the non-dimensional streak spacing increases slightly with Re_tau

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/194061/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Low-Reynolds-number effects derived from direct numerical simulations of turbulent pipe fow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Hüttl, ThomasMTU Aero Engines GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, RainerTU MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 April 2001
Erschienen in:Computers & Fluids
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:30
DOI:10.1016/S0045-7930(01)00007-X
Seitenbereich:Seiten 581-590
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTelsevierNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0045-7930
Status:veröffentlicht
Stichwörter:DNS, pipe flow, turbulence
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - RoSto - Rolling Stock
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Wagner, Prof. Dr.-Ing. Claus
Hinterlegt am:30 Mär 2023 14:55
Letzte Änderung:30 Mär 2023 14:55

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