Pauly, Peter und Bauer, Tobias (2022) Dynamic Configuration Adjustment in the TMA. [sonstige Veröffentlichung]
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Kurzfassung
Energy management during arrival leaves room for improvement, especially in terms of energy efficiency. A prototype for a novel functionality derived from previous analysis of flight data was developed and evaluated using pilot-in-the-loop real-time simulator trials. The proposed functionality was received well by the participating pilots and showed an improvement of operations regarding noise emission and fuel consumption.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/193004/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | sonstige Veröffentlichung | ||||||||||||
Titel: | Dynamic Configuration Adjustment in the TMA | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | Dezember 2022 | ||||||||||||
Erschienen in: | SESAR Innovation Days 2022 | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Continuous Descent Operations; pilot assistance; energy management; Human-Machine Interface | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | Komponenten und Systeme | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L CS - Komponenten und Systeme | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugzeugsysteme | ||||||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation Institut für Flugsystemtechnik | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Pauly, Peter | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2023 16:15 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 31 Jan 2023 16:15 |
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