elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Numerical Design Studies on the Roll Stability of a Multi-Delta-Wing Configuration

Schütte, Andreas und Hummel, Dietrich (2022) Numerical Design Studies on the Roll Stability of a Multi-Delta-Wing Configuration. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C037128. ISSN 0021-8669.

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/full/10.2514/1.C037128

Kurzfassung

The current investigations look at the vortical flow physics and aerodynamic performance of a generic sharp leading-edge multi-delta-wing configuration. This work is part of the DLR project Diabolo looking at technologies and design requirements for next-generation fighter aircraft. The core of the investigation is a common planform geometry to demonstrate the design capability needed. Based on the initial planform, several design tasks in different domains have to be conducted. The present paper is dealing with the aerodynamic task to evaluate the effect of vortex interaction over the configuration progressing from the forebody, strakes, and main wing at asymmetric on flow conditions. The focus is on the roll stability at medium to high angle of attack. The aim is to find a planform and control surface setup which effects the vortex interaction on the main wing in a way to provide a stable aerodynamic roll without taking vertical and horizontal tail planes into consideration at this stage.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/192846/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Numerical Design Studies on the Roll Stability of a Multi-Delta-Wing Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hummel, DietrichTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:22 Dezember 2022
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/1.C037128
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, Vortical Flow, Swept Wings, Wing Design, roll stability, fighter aircraft
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Verteidigungstechnologie
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -  Wirkung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:10 Feb 2023 11:38
Letzte Änderung:10 Feb 2023 11:38

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.