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Preliminary CFD Validation of Unsteady Onflow Effects on Model Train Drag

Weinman, Keith und Ehrenfried, Klaus (2024) Preliminary CFD Validation of Unsteady Onflow Effects on Model Train Drag. In: 23rd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIV, 154, Seiten 294-304. Springer Nature. 23. STAB-DGLR-Symposium 2022, 2022-11-09 - 2022-11-10, Berlin,Germany. doi: 10.1007/978-3-031-40482-5_28. ISBN 978-3-031-40481-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-40482-5

Kurzfassung

The DLR NGT-Cargo concept aims to increase the rail share of the European freight traffic market. Computational Fluid Dynamics (CFD) is a useful tool in analysing high-speed operations which are an important part of this concept. Standards provide guidelines for CFD assessments at cross-wind conditions using the RANS (Reynolds-averaged Navier-Stokes) equations. The development of aerodynamic forces under unsteady on-flows should be analysed within the context of these standards. A major challenge in satisfying these guidelines arises because of the multi-scale nature of these flows which are characterized by a large range of energetically significant flow scales. Wind-tunnel measurements, focussed on the development of the aerodynamic forces acting on a train, are being currently performed on a 1:25 scaled NGT model in the cross-wind facility Seitenwindversuchsanlage G¨ottingen (SWG) located at the DLR G¨ottingen. A CFD study is running concurrently. The aim of this study is to assess the ability of CFD approaches to reproduce both the observed on-flow conditions as well as the aerodynamic drag of the vehicle. 1

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/192181/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:ISSN 1612-2909 ISSN 1860-0824 (electronic) ISBN 978-3-031-40481-8 ISBN 978-3-031-40482-5 (eBook)
Titel:Preliminary CFD Validation of Unsteady Onflow Effects on Model Train Drag
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Weinman, KeithKeith.Weinman (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, KlausKlaus.Ehrenfried (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2024
Erschienen in:23rd STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XIV
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:154
DOI:10.1007/978-3-031-40482-5_28
Seitenbereich:Seiten 294-304
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasAndreas.Dillmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldInstitut für Aerodynamik und Gasdynamik, Universität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Weiss, JulienILR-Aerodynamik, TU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Nature
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-031-40481-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Computational Fluid Dynamics, comparisons against exerimental drag measurement, force coefficient development, unsteady onflow, Delayed Detached Eddy Simulastio
Veranstaltungstitel:23. STAB-DGLR-Symposium 2022
Veranstaltungsort:Berlin,Germany
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 November 2022
Veranstaltungsende:10 November 2022
Veranstalter :STAB/DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Weinman, Dr.phil. Keith
Hinterlegt am:16 Dez 2022 13:24
Letzte Änderung:08 Aug 2024 15:27

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