elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

An Experiment-based Approach in the Context of Electrified Aviation to Increase the Interest of K-12 Pupils in STEM

Eichler, Georg Richard und Kazula, Stefan und Enghardt, Lars (2022) An Experiment-based Approach in the Context of Electrified Aviation to Increase the Interest of K-12 Pupils in STEM. In: 2022 IEEE Frontiers in Education Conference, FIE 2022. IEEE Xplore. FIE 2022, 2022-10-08 - 2022-10-12, Uppsala, Schweden. doi: 10.1109/FIE56618.2022.9962380. ISBN 978-166546244-0. ISSN 1539-4565.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
473kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9962380

Kurzfassung

This work in progress paper presents an approach to combine inductive and deductive learning methods with hands-on experiences to increase the interest of K-12 pupils in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). Didactive methods are shown and a suitable approach is highlighted. Possible electrochemical experiments in the context of electrified aviation are discussed and theoretical basics for the selected hands-on activities are explained. Furthermore, a way of quantifying the results is described and further ideas for the future expansion of the laboratory are presented. The developed experiments may be used for training purposes internally in the institute, for public relations activities during public events as well as a building block in the architecture of the DLR_School_Lab network. In conclusion, the presented approach could not only help fascinate more pupils for STEM studies and careers, but also enables disruptive technologies like electrified aviation to gain more acceptance in society.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/191700/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:An Experiment-based Approach in the Context of Electrified Aviation to Increase the Interest of K-12 Pupils in STEM
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Eichler, Georg Richardgeorg.eichler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kazula, Stefanstefan.kazula (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9050-1292NICHT SPEZIFIZIERT
Enghardt, LarsL.Enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:2022 IEEE Frontiers in Education Conference, FIE 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/FIE56618.2022.9962380
Verlag:IEEE Xplore
ISSN:1539-4565
ISBN:978-166546244-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:STEM, K-12, inductive learning, problem-based learning, electrified aviation, hydrogen fuel cell
Veranstaltungstitel:FIE 2022
Veranstaltungsort:Uppsala, Schweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Oktober 2022
Veranstaltungsende:12 Oktober 2022
Veranstalter :IEEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe
Hinterlegt von: Eichler, Georg Richard
Hinterlegt am:12 Dez 2022 11:20
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:52

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.