elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

An Experiment- and Project-based Learning Approach to Increase Interest of High School Students for STEM and Enhance Soft Skills of STEM Students

Kazula, Stefan und Eichler, Georg und Lenk, Lorenz und Sauereisen, Jan und Enghardt, Lars (2022) An Experiment- and Project-based Learning Approach to Increase Interest of High School Students for STEM and Enhance Soft Skills of STEM Students. In: 2022 IEEE Frontiers in Education Conference, FIE 2022, Seiten 1-5. IEEE Xplore. 2022 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2022-10-08 - 2022-10-11, Uppsala, Schweden. doi: 10.1109/FIE56618.2022.9962704. ISBN 978-166546244-0. ISSN 1539-4565.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=9962704

Kurzfassung

This innovative practice work-in-progress paper presents a combined approach of experiment-based and project-based learning. The motivation and potential benefits are described. Initial experiments are outlined and the positive feedback from the STEM students is shown. The outcome of this approach will be evaluated via student questionnaires before and after participation. A short overview of potential future advancements of the chosen approach is given. The developed experiments can be included in the DLR_School_Lab network, exhibited for internal training purposes or at public events. In conclusion, this very approach could contribute to an improved social acceptance for innovative technologies and an increased interest of high school students in STEM courses, while preparing STEM university students for leadership roles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/191600/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:An Experiment- and Project-based Learning Approach to Increase Interest of High School Students for STEM and Enhance Soft Skills of STEM Students
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kazula, Stefanstefan.kazula (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9050-1292140218004
Eichler, Georggeorg.eichler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lenk, Lorenzlorenz.lenk (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sauereisen, Janjan.sauereisen (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Enghardt, LarsLars.Enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 Oktober 2022
Erschienen in:2022 IEEE Frontiers in Education Conference, FIE 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/FIE56618.2022.9962704
Seitenbereich:Seiten 1-5
Verlag:IEEE Xplore
ISSN:1539-4565
ISBN:978-166546244-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:project-based learning, interest in STEM, soft skills, career guidance, clean aviation
Veranstaltungstitel:2022 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)
Veranstaltungsort:Uppsala, Schweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Oktober 2022
Veranstaltungsende:11 Oktober 2022
Veranstalter :Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) Education Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe
Hinterlegt von: Kazula, Stefan
Hinterlegt am:12 Dez 2022 11:20
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:52

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.