elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Attractive infrastructure for everyone? Different preferences for route characteristics among cyclists

Hardinghaus, Michael und Weschke, Jan Volker (2022) Attractive infrastructure for everyone? Different preferences for route characteristics among cyclists. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 111 (103465). Elsevier. doi: 10.1016/j.trd.2022.103465. ISSN 1361-9209.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1361920922002917

Kurzfassung

Knowing about the specific route preferences of demographic groups is crucial when researching equity in cycling. In this study, we use a large-scale stated-preference experiment with 4389 respondents and 35,112 choice observations to evaluate route choice behavior. We set up discrete route choice models and focus on the specific needs of women, people cycling with children, and older adults. Results show that all groups of interest show higher, but not fundamentally different, route requirements. In this context, lower speed limits for motorized transport are very important for people cycling with children, and older adults. In addition, women and those traveling with children attach significantly higher value to separated bike infrastructure. These results show that vulnerable road users benefit stronger from a bike-friendly road infrastructure than the cyclist population as a whole.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/190716/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Attractive infrastructure for everyone? Different preferences for route characteristics among cyclists
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hardinghaus, MichaelMichael.Hardinghaus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3846-0323NICHT SPEZIFIZIERT
Weschke, Jan VolkerJan.Weschke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5647-4270NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2022
Erschienen in:Transportation Research Part D: Transport and Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:111
DOI:10.1016/j.trd.2022.103465
Verlag:Elsevier
ISSN:1361-9209
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Cycling, bike-infrastructure, equity, active mobility, discrete choice
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte, V - UrMo Digital (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Hinterlegt von: Hardinghaus, Dr. Michael
Hinterlegt am:09 Jan 2023 17:17
Letzte Änderung:19 Okt 2023 11:33

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.