Fehrs, Michael und Helm, Sebastian (2022) Modellierung von Turbulenzkeilen in korrelationsbasierten Transitionsmodellen. STAB-Symposium 2022, 2022-11-09 - 2022-11-10, Berlin, Deutschland.
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Offizielle URL: https://www.dlr.de/as/Portaldata/5/Resources/dokumente/veranstaltungen/stab_workshop/Jahresbericht2022.pdf
Kurzfassung
This presentation shows a novel approach to include turbulent wedges in local correlation-based transition models. Turbulent wedges are often found in high Reynolds number wind tunnel tests of natural laminar flow configurations due to surface imperfections or surface contamination. In free flight, there is a wide variety of effects that give rise to local turbulent flow on a laminar configuration, thereby changing the aircraft performance, aerodynamics, and aeroelastic characteristics. Therefore, there is a need to include the effect of turbulent wedges in Reynolds-averaged Navier-Stokes transition models for the assessment of novel laminar transport aircraft or the validation of transition models based on wind tunnel data at high Reynolds numbers.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/190068/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||
Titel: | Modellierung von Turbulenzkeilen in korrelationsbasierten Transitionsmodellen | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | November 2022 | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 114-115 | ||||||||||||
Name der Reihe: | Jahresbericht 2022 zum 23. DGLR-Fachsymposium | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | turbulent wedges, transition tripping, local correlation-based transition models, intermittency transport models | ||||||||||||
Veranstaltungstitel: | STAB-Symposium 2022 | ||||||||||||
Veranstaltungsort: | Berlin, Deutschland | ||||||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 9 November 2022 | ||||||||||||
Veranstaltungsende: | 10 November 2022 | ||||||||||||
Veranstalter : | Deutsche Strömungsmechanische Arbeitsgemeinschaft (STAB) | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Digitale Technologien | ||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Fehrs, Michael | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 16 Nov 2022 09:22 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:51 |
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