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Porous flap trailing edges for the reduction of jet-flap interaction noise

Jente, Christian (2022) Porous flap trailing edges for the reduction of jet-flap interaction noise. ENODISE/DJINN/INVENTOR Public Workshop "Advanced Porous Treatment, liners and metamaterials for engine and airframe noise mitigation", 2022-11-07, Aachen, Deutschland.

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Kurzfassung

This presentation defines jet-flap interaction in terms of a general problem statement, geometry, aerodynamics and acoustic effects. The jet-flap interaction noise delta defines the noise reduction potential. Noise reduction is achieved with the help of a porous flap with and without cover mesh. The noise reduction performance is shown for jet speeds between Mj=0.45 and 0.76, for the full spectrum as well as its decomposition into broadband-like and tonal parts. The additional cover mesh shows an exceptional performance and is recommended for future use.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189783/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Porous flap trailing edges for the reduction of jet-flap interaction noise
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jente, ChristianChristian.Jente (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6115-3084NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 November 2022
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-21
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Jet-flap interaction noise reduction porous materials
Veranstaltungstitel:ENODISE/DJINN/INVENTOR Public Workshop "Advanced Porous Treatment, liners and metamaterials for engine and airframe noise mitigation"
Veranstaltungsort:Aachen, Deutschland
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsdatum:7 November 2022
Veranstalter :RWTH Aachen
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Berlin-Charlottenburg , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Jente, Christian
Hinterlegt am:11 Nov 2022 11:13
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:51

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