elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Roadmap towards an ECAC-wide Flight Centric ATC implementation

Klünker, Carmo Sonja und Finck, Tobias (2023) Roadmap towards an ECAC-wide Flight Centric ATC implementation. In: 23rd Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2023, Seiten 1-9. ICNS2023, 2023-04-18 - 2023-04-20, Washington D.C.. doi: 10.1109/ICNS58246.2023.10124327. ISBN 979-835033362-6. ISSN 2155-4943.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/10124327

Kurzfassung

The Flight Centric Air Traffic Control (FCA) concept describes a new approach to air traffic control (ATC) with the aim of reducing CO2 emissions while at the same time increasing airspace capacity. It is expected that the advantages of this concept increase with the size of the airspace in which it is applied. The feasibility of Flight Centric ATC has already been demonstrated at area control center (ACC) level. Next, the potential and obstacles of implementing FCA across the airspace of the European Civil Aviation Conference (ECAC) states shall be investigates. This paper presents a possible roadmap for such an implementation and discusses the challenges associated with it. Challenges include the allocation of aircraft to controllers and adapting the human-machine interface (HMI) to allow controllers to guide different aircraft across Europe simultaneously. Also, new separation management tools with a higher level of automation, new air-to-ground communication technology that enables communication with few or no frequency changes across large airspaces, as well as the impact on human factors and the political and legal questions are part of the challenges. All to be solved maintaining or improving the current level of safety.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189624/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Roadmap towards an ECAC-wide Flight Centric ATC implementation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Klünker, Carmo SonjaCarmo.Kluenker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-0763-715XNICHT SPEZIFIZIERT
Finck, TobiasTobias.Finck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6523-2692NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 Mai 2023
Erschienen in:23rd Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2023
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/ICNS58246.2023.10124327
Seitenbereich:Seiten 1-9
ISSN:2155-4943
ISBN:979-835033362-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flight Centric ATC, Sectorless, ECAC, Air Traffic Management
Veranstaltungstitel:ICNS2023
Veranstaltungsort:Washington D.C.
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 April 2023
Veranstaltungsende:20 April 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Integrierte Flugführung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Klünker, Carmo Sonja
Hinterlegt am:15 Jun 2023 08:53
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.