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Simulation-based investigation of transport scenarios for Hamburg

Schlenther, Tilmann und Wagner, Peter und Rybczak, Gregor und Nagel, Kai und Bieker-Walz, Laura und Ortgiese, Michael (2022) Simulation-based investigation of transport scenarios for Hamburg. In: 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT 2022 / 5th International Conference on Emerging Data and Industry 4.0, EDI40 2022, 201, Seiten 587-593. Elsevier. The 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT), 2022-03-22 - 2022-03-25, Porto, Portugal. doi: 10.1016/j.procs.2022.03.076. ISSN 1877-0509.

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Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922004896?via%3Dihub

Kurzfassung

This simulation work investigates new means to decrease the modal share of motorized transport in a large urban area in Hamburg, Germany. This was deemed necessary in order to cut down CO2 emissions. The five scenarios simulated with the MATSim [13] framework including an adapted mode choice model strongly suggest that making public transport more attractive is not sufficient to reach this goal, the results display a meager 3%-point change in the share of motorized transport. With introducing additional means to repel motorized transport, an 8%-point change may be within reach. The results also show that by making bike riding more safe, a considerably higher share of biking is possible (+8%-points).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189157/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Simulation-based investigation of transport scenarios for Hamburg
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schlenther, Tilmannschlenther (at) vsp.tu-berlin.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, PeterPeter.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Rybczak, Gregorrybczak (at) vsp.tu-berlin.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, KaiTransport Systems Planning and Transport Telematics, Institute for Land and Sea Transport Systems Faculty V – Department of transport and mechanical engineering, Technical University of BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bieker-Walz, Lauralaura.bieker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7404-4861NICHT SPEZIFIZIERT
Ortgiese, Michaelmichael.ortgiese (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT 2022 / 5th International Conference on Emerging Data and Industry 4.0, EDI40 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:201
DOI:10.1016/j.procs.2022.03.076
Seitenbereich:Seiten 587-593
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Future mobility; Agent-based Simulation; Impact Assessment; Mobility-On-Demand; Autonomous Vehicles
Veranstaltungstitel:The 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT)
Veranstaltungsort:Porto, Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 März 2022
Veranstaltungsende:25 März 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BA
Institut für Verkehrssystemtechnik > Administration TS, BA
Hinterlegt von: Wagner, Dr. Peter
Hinterlegt am:03 Nov 2022 07:28
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

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