elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Can Urban Air Mobility be sustainable?

Hagag, Nabil (2022) Can Urban Air Mobility be sustainable? In: 12th EASN International Conference 2022. 12th EASN International Conference 2022, 2022-10-18 - 2022-10-21, Barcelona, Spanien.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

How can Urban Air Mobility (UAM) decrease carbon footprint, reduce commute time, and be more sustainable than conventional transportation? Volocopter want to start their operations at Paris Olympic games 2024. In an UAM-Scenario in Paris by max. direct distance of 50 km an eVTOL can save on average without considering boarding time around 10 min compared to car and compared to the public transportation around 31 min. The nominated CO2-Emission for 2 PAX calculated based on selected UAM-routes and vehicle types. Therefore eVTOL is more sustainable than Internal combustion engine vehicle (ICEV) - around 30% CO2-Emission can be saved. But eVTOL consume more energy, therefore produce more C02-Emission. Compared to an electric car around 2779% CO2-Emission and compared to an electric train around 3395% significantly more. In an regional Airport-to-Airport scenario from Paris by max. direct distance of 300 km an eVTOL can save on average without considering boarding time around 77 min compared to car and compared to the public transportation around 98 min. The nominated CO2-Emission for 2 PAX calculated based on selected UAM-routes and vehicle types. Therefore eVTOL is significantly more sustainable than Internal combustion engine vehicle (ICEV) - around 90% CO2-Emission can be saved. But eVTOL consume more energy, therefore produce more C02-Emission. Compared to an electric car around 402% CO2-Emission and compared to an electric train around 480% significantly more.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189017/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Can Urban Air Mobility be sustainable?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hagag, Nabilnabil.hagag (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7958-3322NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 Oktober 2022
Erschienen in:12th EASN International Conference 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:eVTOL Advanced Air Mobility (AAM) Urban Air Mobility (UAM) Regional Air Mobility (RAM) Sustainability Paris
Veranstaltungstitel:12th EASN International Conference 2022
Veranstaltungsort:Barcelona, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 Oktober 2022
Veranstaltungsende:21 Oktober 2022
Veranstalter :EASN
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugsysteme, L - Flugzeugtechnologien und Integration, L - Komponenten und Emissionen
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Hagag, Nabil
Hinterlegt am:21 Nov 2022 10:24
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.