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Robustness Improvements for a Differential Reynolds Stress Modeling Using a Logarithmic Formulation

Braun, Sebastian und Togiti, Vamshi (2024) Robustness Improvements for a Differential Reynolds Stress Modeling Using a Logarithmic Formulation. In: Advanced Aircraft Understanding via the Virtual Aircraft Model Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 115. Springer Cham. Seiten 41-53. doi: 10.1007/978-3-031-69425-7_3. ISBN 978-3-031-69424-0. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-69425-7

Kurzfassung

A new version of the SSG/LRR Reynolds stress model that uses the natural logarithm of the specific dissipation rate omega as the length-scale providing variable is developed within the Vitam project and implemented into the DLR-TAU code. A verification and validation of the model implementation are conducted using several test cases which covered wall bounded flows as well as separating flows. Performance assessment of the new version of the model is carried out by comparing the predictions with SSG/LRR-omega predictions and experimental data for complex industry relevant configurations. Comparison studies show that the new version of the model improves the robustness and convergence of computations while delivering predictions similar to the SSG/LRR-omega predictions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188400/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Robustness Improvements for a Differential Reynolds Stress Modeling Using a Logarithmic Formulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Braun, SebastianSebastian.Braun (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Togiti, VamshiVamshi.Togiti (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 Oktober 2024
Erschienen in:Advanced Aircraft Understanding via the Virtual Aircraft Model
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:115
DOI:10.1007/978-3-031-69425-7_3
Seitenbereich:Seiten 41-53
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Heinrich, RalfRalf.Heinrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Cham
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-031-69424-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Robustness of turbulence models, Reynolds-stress model, Length-scale-providing variable
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS
Hinterlegt von: Togiti, Vamshi
Hinterlegt am:08 Nov 2024 10:42
Letzte Änderung:11 Nov 2024 08:15

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