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A Hybrid Performance Prediction Approach for Fully-Connected Artificial Neural Networks on Multi-core Platforms

Dariol, Quentin und Le Nours, Sebastien und Pillement, Sebastien und Stemmer, Ralf und Helms, Domenik und Grüttner, Kim (2022) A Hybrid Performance Prediction Approach for Fully-Connected Artificial Neural Networks on Multi-core Platforms. In: 22nd International Conference on Embedded Computer Systems: Architectures, Modeling, and Simulation, SAMOS 2021, 13511, Seiten 250-263. Springer. Embedded Computer Systems: Architectures, Modeling, and Simulation - SAMOS 2022, 2022-07-03 - 2022-07-07, Samos, Greece. doi: 10.1007/978-3-031-15074-6_16. ISBN 978-303115073-9. ISSN 0302-9743.

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Offizielle URL: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-15074-6_16

Kurzfassung

Predicting the performance of Artificial Neural Networks (ANNs) on embedded multi-core platforms is tedious. Concurrent accesses to shared resources are hard to model due to congestion effects on the shared communication medium, which affect the performance of the application. Most approaches focus therefore on evaluation through systematic implementation and testing or through the building of analytical models, which tend to lack of accuracy when targeting a wide range of architectures of varying complexity. In this paper we present a hybrid modeling environment to enable fast yet accurate timing prediction for fully-connected ANNs deployed on multi-core platforms. The modeling flow is based on the integration of an analytical computation time model with a communication time model which are both calibrated through measurement inside a system level simulation using SystemC. The ANN is described using the Synchronous DataFlow (SDF) Model of Computation (MoC), which offers a strict separation of communications and computations and thus enables the building of separated computation and communication time models. The proposed flow enables the prediction of the end-to-end latency for different mappings of several fully-connected ANNs with an average of 99,5% accuracy between the created models and real implementation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188200/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung)
Titel:A Hybrid Performance Prediction Approach for Fully-Connected Artificial Neural Networks on Multi-core Platforms
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dariol, Quentinquentin.dariol (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3284-6882NICHT SPEZIFIZIERT
Le Nours, Sebastiensebastien.le-nours (at) univ-nantes.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pillement, Sebastiensebastien.pillement (at) univ-nantes.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stemmer, Ralfralf.stemmer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8302-7713NICHT SPEZIFIZIERT
Helms, Domenikdomenik.helms (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7326-200XNICHT SPEZIFIZIERT
Grüttner, KimKim.Gruettner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4988-3858NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 August 2022
Erschienen in:22nd International Conference on Embedded Computer Systems: Architectures, Modeling, and Simulation, SAMOS 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:13511
DOI:10.1007/978-3-031-15074-6_16
Seitenbereich:Seiten 250-263
Verlag:Springer
Name der Reihe:LNCS: Lecture Notes in Computer Science
ISSN:0302-9743
ISBN:978-303115073-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Performance prediction, Multi-processor systems, SystemC simulation models, Artificial neural networks
Veranstaltungstitel:Embedded Computer Systems: Architectures, Modeling, and Simulation - SAMOS 2022
Veranstaltungsort:Samos, Greece
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:3 Juli 2022
Veranstaltungsende:7 Juli 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Oldenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Systems Engineering für zukünftige Mobilität > System Evolution and Operation
Hinterlegt von: Dariol, Quentin
Hinterlegt am:26 Sep 2022 08:59
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:49

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