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Flyover noise evaluation of low-noise technologies applied to a blended wing body aircraft

LeGriffon, Ingrid und Bertsch, Lothar und Centracchio, Francesco und Weintraub, Daniel (2022) Flyover noise evaluation of low-noise technologies applied to a blended wing body aircraft. In: Inter-noise 2022, Seiten 1-12. Inter-noise 2022, 2022-08-21 - 2022-08-24, Glasgow. ISBN 978-1-906913-42-7.

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1MB

Offizielle URL: https://internoise2022.org/wp-content/uploads/2022/08/Internoise_Proceedings.pdf

Kurzfassung

In the frame of the European research project ARTEM (Aircraft noise Reduction Technologies and related Environmental iMpact), new aircraft architectures and alternative propulsion systems, e.g. Blended Wing Body (BWB) and geared turbofan engine concept, are investigated, as well as innovative noise reduction technologies such as metamaterials and low noise high-lift device systems. A noise impact assessment has been performed on a long-haul BWB concept developed by Roma Tre University, using the System Noise Prediction Tools of ONERA (CARMEN) and DLR (PANAM). First, shielding effects on the main noise emission sources are discussed, through installation effects hemispheres at relevant third-octave band frequencies around the aircraft. Based on the shielding assessment, detailed take-off and landing procedures are simulated for several aircraft configurations. Two alternative motorisations of the BWB are evaluated. Finally, the most promising low noise technologies developed in the frame of ARTEM are applied, and their impact on the aircraft’s overall noise levels on the ground is discussed. It can be demonstrated how the specific aircraft configuration, the engine type and the additional low-noise technology result in a significant overall noise reduction. An accompagning conference paper presents flyover auralisations based on these total aircraft noise calculations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188020/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:Vollbeitrag mit Paper
Titel:Flyover noise evaluation of low-noise technologies applied to a blended wing body aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
LeGriffon, Ingridingrid.legriffon (at) onera.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bertsch, LotharLothar.Bertsch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2780-2858NICHT SPEZIFIZIERT
Centracchio, Francescofrancesco.centracchio (at) uniroma3.itNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weintraub, Danielweintraub (at) ist.rwth-aachen.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2022
Erschienen in:Inter-noise 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-12
ISBN:978-1-906913-42-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aircraft noise, simulation, prediction, PANAM
Veranstaltungstitel:Inter-noise 2022
Veranstaltungsort:Glasgow
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 August 2022
Veranstaltungsende:24 August 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, GO
Hinterlegt von: Carter, Beatrice
Hinterlegt am:18 Nov 2022 14:02
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:49

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