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A proposal for a common metric for drone traffic density

Dahle, Ole Henrik und Rydberg, Joakim und Dullweber, Martin und Peinecke, Niklas und Bechina, Aurilla Aurelie Arntzen (2022) A proposal for a common metric for drone traffic density. In: 2022 International Conference on Unmanned Aircraft Systems, ICUAS 2022, Seiten 64-72. IEEE. 2022 International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS), 2022-06-21 - 2022-06-24, Dubrovnik, Croatia. doi: 10.1109/ICUAS54217.2022.9836143. ISBN 978-166540593-5. ISSN 2575-7296.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9836143

Kurzfassung

In the last few years, advances in technology, real-time communication and networks have triggered high interest for unmanned aerial vehicles (UAV), also known as drones. The possibility of thousands of drones flying over cities poses a major challenge to the safe sharing of airspace. Therefore, methods of safe separation between drones and manned aircraft in a demanding urban environment should be further investigated. However, there is a need to first define the drone traffic density in order to conduct a realistic simulation. Several research projects have tackled the safety of UAV operations and traffic organization in an urban airspace. From these, we selected the seven most relevant publications for our study that deal with drone traffic density. We conducted an in-depth analysis of their simulation setup of drone traffic densities. However, their approaches were too different to compare directly. This paper outlines our approach to determine the drone traffic density by adopting a comparison metric of average simultaneous drone flights per square kilometer. The outcome of the analysis allowed us to calculate the most suitable reasonable traffic density over the city of Hannover when simulating the separation method for the USEPE project.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188013/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A proposal for a common metric for drone traffic density
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dahle, Ole HenrikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rydberg, JoakimNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dullweber, MartinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peinecke, NiklasNiklas.Peinecke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6683-2323NICHT SPEZIFIZIERT
Bechina, Aurilla Aurelie ArntzenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Juni 2022
Erschienen in:2022 International Conference on Unmanned Aircraft Systems, ICUAS 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/ICUAS54217.2022.9836143
Seitenbereich:Seiten 64-72
Verlag:IEEE
ISSN:2575-7296
ISBN:978-166540593-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Urban areas, Autonomous aerial vehicles, Air traffic control, UTM
Veranstaltungstitel:2022 International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS)
Veranstaltungsort:Dubrovnik, Croatia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 Juni 2022
Veranstaltungsende:24 Juni 2022
Veranstalter :IEEE/ICUAS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Integrierte Flugführung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Peinecke, Dr.rer.nat. Niklas
Hinterlegt am:05 Sep 2022 08:59
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:49

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