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Flexible-Wing Design Process for TU-FLEX Demonstrator

Gonzáles, Pedro J. und Shahi, Hikmat und Meddaikar, Muhammad Yasser und Krüger, Wolf R. und Silvestre, Flavio J. (2022) Flexible-Wing Design Process for TU-FLEX Demonstrator. In: 19th International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, IFASD 2022. International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics (IFASD) 2022, 13.-17. Jun. 2022, Madrid, Spanien. ISBN 978-840942353-8.

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Kurzfassung

This research presents the conceptual and preliminary design process of the TU-Flex wing. This vehicle has been designed as a subscale-flying aeroelastic demonstrator with a transport aircraft configuration. The most flexible version of this vehicle should show a coupling between structural and rigid body dynamics during operation. In this paper, the reference wing for this aircraft was designed, such that a given level of structural flexibility and generally lower modal frequencies could be reached. Design boundary conditions included flexibility, operational, sensor, facility, and environmental requirements. The design flow allowed flexibility to evaluate multiple structural configurations, airfoils, materials, and load cases. A trend study was completed on a conventional wing-box design and a load-carrying closed skin shell. The selected wing is capable of displaying deformations above 10% for the 2g flight condition while meeting our construction feasibility requirements. The selected wing will proceed to the detailed design phase and subsequently to the construction process.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188009/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Flexible-Wing Design Process for TU-FLEX Demonstrator
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gonzáles, Pedro J.TU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Shahi, Hikmathikmat.shahi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Meddaikar, Muhammad YasserMuhammad.Meddaikar (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9580-7023NICHT SPEZIFIZIERT
Krüger, Wolf R.Wolf.Krueger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7949-1169NICHT SPEZIFIZIERT
Silvestre, Flavio J.TU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2022
Erschienen in:19th International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, IFASD 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
ISBN:978-840942353-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:flexible wing, wing design process, aeroelasticity, UAV
Veranstaltungstitel:International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics (IFASD) 2022
Veranstaltungsort:Madrid, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:13.-17. Jun. 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Krüger, Prof. Dr.-Ing. Wolf R.
Hinterlegt am:29 Aug 2022 09:44
Letzte Änderung:18 Aug 2023 11:49

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Flexible-Wing Design Process for TU-FLEX Demonstrator. (deposited 29 Aug 2022 09:44) [Gegenwärtig angezeigt]

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