Helm, Sebastian und Fehrs, Michael und Kaiser, Christoph und Krimmelbein, Normann und Krumbein, Andreas (2022) Numerical Simulation of the Common Research Model with Natural Laminar Flow. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C036889. ISSN 0021-8669.
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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/loi/ja
Kurzfassung
The Common Research Model with natural laminar flow (CRM-NLF) shows promising numerical and experimental results. This work aims at understanding the aerodynamic characteristics of the CRM-NLF wing under wind-tunnel conditions. The significant effects of turbulent wedges and static aeroelastic deformation are shown. Fluid-structure coupled simulations including laminar-turbulent transition with turbulent wedges show an improved agreement with wind-tunnel data made available by NASA when both effects are considered.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/187976/ | ||||||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||||||||||||||||||
Titel: | Numerical Simulation of the Common Research Model with Natural Laminar Flow | ||||||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 19 September 2022 | ||||||||||||||||||||||||
Erschienen in: | Journal of Aircraft | ||||||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
DOI: | 10.2514/1.C036889 | ||||||||||||||||||||||||
Verlag: | American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA) | ||||||||||||||||||||||||
ISSN: | 0021-8669 | ||||||||||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||
Stichwörter: | laminar wing simulation, static aeroelastic deformation, turbulent wedges | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Helm, Sebastian | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 24 Aug 2022 11:46 | ||||||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 20 Okt 2023 07:37 |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Numerical Simulation of the Common Research Model with Natural Laminar Flow. (deposited 24 Aug 2022 11:46) [Gegenwärtig angezeigt]
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