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Can shared E-scooters reduce CO2 emissions by substituting car trips in Germany?

Gebhardt, Laura und Ehrenberger, Simone und Wolf, Christian und Cyganski, Rita (2022) Can shared E-scooters reduce CO2 emissions by substituting car trips in Germany? Transportation Research Part D: Transport and Environment (109). Elsevier. doi: 10.1016/j.trd.2022.103328. ISSN 1361-9209.

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Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1361920922001560?via%3Dihub

Kurzfassung

This paper explores which trips currently made in Germany by personal motorized transportation could be replaced by e-scooters and what effect this would have on greenhouse gas emissions. This potential for substitution is estimated on the basis of data from the national household travel survey in Germany. Our analysis shows that 13% of the daily car trips, corresponding to 2% of the car kilometers in Germany, are suitable for replacement. Based on these results, we show that saving potentials of greenhouse gas emissions are heavily dependent on the general conditions of the specific use case (e.g. e-scooter lifetime) and the type of vehicle replaced. At best, a saving potential of about 5.8 kt of CO2eq per day could be achieved when trips with conventional cars are replaced by e-scooter driving. However, if battery electric cars are replaced, an increase in emissions may even occur under certain conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/187529/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Can shared E-scooters reduce CO2 emissions by substituting car trips in Germany?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gebhardt, LauraLaura.Gebhardt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0167-8481NICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenberger, SimoneSimone.Ehrenberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2148-5129NICHT SPEZIFIZIERT
Wolf, ChristianC.Wolf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cyganski, RitaRita.Cyganski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5744-1427NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2022
Erschienen in:Transportation Research Part D: Transport and Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.trd.2022.103328
Verlag:Elsevier
ISSN:1361-9209
Status:veröffentlicht
Stichwörter:MicromobilityE-ScooterPotential analysisCarbon footprintGreenhouse gas emissionsEnvironmental implications
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - UrMo Digital (alt), V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Gebhardt, Laura
Hinterlegt am:23 Aug 2022 19:19
Letzte Änderung:29 Mär 2023 00:02

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